معرفی بلغارستان

شهر ساحلي وارنا در بلغارستان

وارنا پس از صوفيا و پلووديو سومين شهر بزرگ بلغارستان است. وارنا بر کرانه درياي سياه در نزديکي درياچه وارنا واقع شده است و بندر مهمي در بخش شرقي بلغارستان مي باشد.اين شهر در 470 کيلومتري شمال شرقي صوفيا قرار دارد.
اطراف وارنا شهر هاي مهمي چون دوبريخ ، شومن و بوگارس وجود دارد.
وارنا يکي از شهر هاي بندري و زيباي کشور بلغارستان است . جمعيت وارنا 350 هزار نفر مي باشد که يکي از شهر هاي فعال و در حال توسعه بلغارستان مي باشد که داراي جاده هاي ارتباطي خوب ، هواي عالي و حمل و نقل دريايي راه آهن است.
يک خط قايقي برقي که به وسيله سيم از اين طرف رودخانه به آن طرف رودخانه مي رود نيز در وارنا وجود دارد.
وارنا سومين مرکز بزرگ صنعتي بلغارستان است و در صنعت کشتيراني ، کشتي سازي و تعميرات کشتي فعال است . شهرت بين المللي وارنا به عنوان يک تفريحگاه ساحلي دريايي مي باشد.
در مجموع وارنا يک منطقه اروپايي با جاذبه هاي تفريحي توريستي خوب مي باشد که با توجه به واقع شدن در اروپاي شرقي نرخ ارزاني دارد.
حداکثر دماي هوا در مرداد ماه به 31 درجه مي رسد. هوا در وارنا در نيمه شهريور رو به سردي مي گرايد و بهترين زمان سفر به وارنا تير و نيمه مرداد مي باشد.
پارک آبي جاذبه هاي تور بلغارستان زيباترين پارک آبي شرق اروپا و نخستين پارک آبي در بلغارستان طراحي شده به سبک منحصر به فرد موريس و مديترانه اي مي باشد.اين پارک زيبا در بخش شمال غربي ساحل توريستي Golden Sands در جاده اصلي از سمت ساحل توريستي Riveria  به سمت ساحل Albena واقع شده است.
پارک آبي Aquapolis  در منطقه جنگل وارنا قرار دارد و منظره زيباي دريا و تمامي ساحل توريستي از اين پارک قابل مشاهده است.اين پارک آبي ترکيبي از يک محيط طبيعي با عناصر مصنوعي مثل استخر ، جکوزي ، سرسره هاي آبي ، چشمه ، آبشار ، قلعه هاي قديمي و ساختمان هاي قديمي و ساختمان هاي به ظاهر مخروبه است . ظرفيت اين پارک بالاي 3000 بازديد کننده است . در ورودي پارک صخره نوردي با هفت مسير اختياري وجود دارد. در اين پارک سالن آمفي تئاتر ، آبشار ، درياچه مصنوعي و يک تنقلات فروشي قرار دارد.
در اين پارک براي کودکان و بزرگسالان امکان تير اندازي ، صخره نوردي براي کودکان ، انيميشن براي کودکان ، بازي ، مسابقه و قرعه کشي با جوايز ارزنده مي باشد.