معرفی استانبول

در تمام طول سال مي توان به استانبول سفر کرد و تور استانبول  رو تجربه کرد . در اواخر بهار يا اوايل پاييز مي توانيد از روزهاي آفتابي و هواي گرم لذت ببريد. اواسط تابستان، هوا بسيار گرم و شرجي است اما براي بيرون غذا خوردن در رستوران هاي دريايي يا نوشيدن قهوه ترک بسيار مناسب است. از اواخر آذر تا آخر اسفند، بادهاي سردي از سمت درياي سياه مي وزند و مه و گاهي برف سطح شهر را مي پوشاند . اما در عوض ، قيمت همه چيز ارزان تر است.
اگر دوست داريد همه جاهاي مختلف شهر را بگرديد، استفاده از وسايل حمل و نقل عمومي بهترين گزينه است. بهتر است بخش قديمي سلطان آحمت را پياده گشت بزنيد . قطارهاي برقي اين شهر از 6 صبح تا نيمه شب فعال هستند و سلطان آحمت را به گالاتا / بي اغلو و لنگرگاه قايق هاي موتوري را به کاباتاش وصل مي کنند . با اتوبوس نيز مي شود به قسمت هاي ديدني شهر همچون موزه کاريه رفت. هزينه اتوبوس نيز همچون هزينه قطار برقي و قطار داخل شهري است. کرايه کردن اتومبيل در استانبول ديوانگي است ، مگر در مواقعي که مجبور هستيد،  زيرا خطر تصادف در اين شهر بالاست و اصولا جاي پارک نيز وجود ندارد.
استانبول شهر اوراسيايي ترکيه ، پراز جاذبه هاي گردشگري ست . جاذبه هاي توريستي استانبول به سن خاصي اختصاص ندارد و بسيار متنوع اند .  از مساجد و کاخ ها گرفته تا موزه ها و بازارهاي تاريخي،از پارکهاي آبي استانبول تا تورهاي کشتي اين شهر ، هر کدام  در طول سال پذيراي توريست هايي از کل دنيا هستند . اکثر اين جاذبه ها حول و حوش منطقه سلطان احمد واقع شده اند و منطقه هايي مانند بي اوغلو و تکسيم هم چيزي کم از منطقه سلطان احمد ندارند. مسجد آبي (مسجد سلطان احمد) و مسجد اياصوفيه مکان هايي هستند که هر توريستي قطعاً از آنها بازديد مي کند. غذا و خورد و خوراک يکي از اجزاي اصلي فرهنگ ترک هاست، پس بايد منوي غذاها را با دقت نقشه خواني بخوانيد .  در ضمن از مراکز خريد استانبول حتماً سوغاتي بخريد. مکانهاي تفريحي استانبول يکي از جاذبه هاي استانبول هستند که گردشگران رو به وجد ميارن و نبايد تجربه کردن اونارو از دست داد . پيشنهاد ميکنم تفريحات جذاب زير رو بهيچ وجه از دست ندين .
استانبول 2 تا پارک آبي داره يکيش اکوا دلفين که در اون علاوه بر سرسره و استخر , نمايش دلفين هم دارند ( روزهاي 2 شنبه نمايش دلفين نداره ) . يکي ديگه اسمش اکوا مارين هست که فقط پارک آبيه . هزينه تور پارک آبي استانبول 35 $ براي هر نفر که شامل : ورودي , ترانسفر , ناهار همبرگر است .  اين 2 پارک آبي در غربي ترين قسمت استانبول قرار دارد و خيلي از مراکز توريستي دور هستند و اصلا مترو ندارد . پارک آبي دلفين دراستانبول شامل انواع دستگاههاي متنوع نمايش دلفينها و استخر با موج مصنوعي با منوي همبرگر،سيب زميني سرخ کرده است.علاقمندان به اين گونه تفريحات در تور استانبول مي توانند هر روز ساعت 14:00 به تماشاي حرکات زيباي دلفين بنشينند . 11 دلفين ،3 فک و 4 کوسه در حوضچه هاي اين پارک به چشم مي خورد و ماهي ها در حوض آکواريوم بزرگ اين مجموعه وجود دارند . اگر بخواهيد خودتان برويد ، قيمت ورودي انجا براي مرد و زن فرق دارد .
قيمت ورودي پارک آبي استانبول: ( لير ترک )
جنسيت                           ايام هفته     شنبه ها     يکشنبه ها
مرد                                   40             40           45
زن                                    30             30           30
کودک 5 تا 12 سال              20             20            20
کودک تا 4 سال                  رايگان
از ديگر جاهاي تفريحي استانبول ، اکواريوم اين شهر است . اکواريم استانبول در سال 2009 در مساحتي به ابعاد 8000 مترمکعب بيش از 10 هزار جاندار دريايي توسط يک شرکت مشهور زلان نويي (گلوبال آکواريوم) با هزينه اي بالغ بر 20 ميليون يورو ساخته شد.در اين آکواريوم علاوه بر جانداران دريايي ازآبهاي شور و شيرين و ماهي هاي اقيانوسي و نيز ماهي هاي تروپيکال 5 نوع کوسه ماهي و نهنگ مختلف و نيز ارفوز که در معرض انقراض ميباشد وجود دارد. از اين آکواريوم براي آموزش کودکان در محافظت از جانداران دريايي نيز استفاده ميشود.اين آکواريوم شامل تونل آکريليک که ديوارها و سقفش آکواريوم ميباشد است و 270 درجه قابل سير است.و شما بعد از چک آپ توسط تيم پزشکي محل(رايگان) ميتوانيد با کوسه ها که بي خطر!! هستند غواصي کنيد.ورودي براي کودکان کمتر از 4 سال رايگان و براي افراد بالاي 60 سال و دانشجويان و دانش آموزان 18 ليره ترک ميباشد. براي عموم نيز 25 لير ميباشد.اين آکواريوم در شهر قاضي عثمان پاشاي استانبول داخل يکي از بزرگترين مراکز خريوفروش اروپا(استانبول فروم آليش وريش مرکزي) واقع شده است.
اگر وقت داشتيد به يک حمام ترک که که يکي ديگر از تفريحات استانبول است ،  برويد و آب تني و ماساژ ترک را امتحان کنيد. ما حمام سليمانيه استانبول را پيشنهاد مي کنيم. . در حمام ترکي ، بخاري بگيريد: شايد براي بعضي از گردشگران دراز کشيدن در برابر غريبه اي که قرار است در محيطي بخارآلود آنها را مشت و مال دهد، قدري عجيب باشد، اما يکي از جاذبه هاي استانبول همين حمام هاي بخار است. معماري داخلي اين حمام ها معمولا به شيوه هاي سنتي اسلامي صورت گرفته است.بهترين حمام هاي ترکي استانبول چمبرلي تاش مي باشد . حمام ترکي از محلهايي فرح بخش ، لذت بخش و آرامش بخش است. حمام ترکي به عنوان يکي از رسوم هميشگي و جدانشدني زندگي ترکها محسوب مي شود . به محض وارد شدن به سونا هر گونه خستگي را فراموش خواهيد کرد. در حمام ترکي ماساژ با صابونهاي  معطر باعث لذت بردن شما خواهد شد. بعد از حمام کردن به اين روش بدن خود را شاداب ، با نشاط و انعطاف پذير حس خواهيد کرد و پوستتان همچون ابريشم نرم خواهد شد.
تفريحات در استانبول بسيار متنوع اند اما انتخاب اينکه وقت خودتون  رو در استانبول چطور بگذرونين  به سليقه و عقايد شما بستگي داره . پلاژهاي استانبول و سواحل زيباي اين شهر براي گردشگران زيادي مورد توجه است  . بعضي ديگر آرامش و سکوت جزاير پرنسس استانبول رو ترجيح ميدن به هر تفريح ديگه اي تو اين شهر بعضيام نظرشون اينه که وقتشونو دربوستانها و  پارکهاي زيباي اين شهر سپري کنن  … در زير بعضي از اماکن تفريحي استانبول رو براتون ذکر کرديم و جزئياتشونو شرح داديم اميدواريم که در تور استانبول بتونين از اين تفريحات متنوع لذت ببرين :
مينياتور پارک استانبول
پارک آبي استانبول
کلوب تيرماتا ويو مئير بيچ استانبول ترکيه
خليج شاخ طلائي استانبول
سواحل شني شيله استانبول
پارک اميرگان استانبول