برخی دیدنی های آنتالیا

بخش قديمي اين شهر نيز تماشائي است. منطقه کاله ايجي در اين بخش قرار دارد. بافت خاص منطقه که شامل خيابانهاي کم عرض و پيچ در پيچ بوده به همراه خانه‌هاي قديمي که توسط ديوارهاي قديمي محصور شده، بسيار جلب توجه مي‌کند. . اين شهر داراي دو ساحل معروف توريستي است که استفاده از آن براي عموم آزاد است. ساحل لارا که در شرق آنتاليا قرار دارد و شني مي باشد و ديگري ساحل کني آلتي که در غرب آنتالياقرار دارد و ساحلي صخره اي است .

برج ساعت (clock tower)
برج ساعت هم نمادي ديگر از اين شهر است که هم چنان در ميدان کاله کاپيسي به عنوان سمبل صلابت و پايداري جاي خود را در اين شهر قديمي حفظ کرده است. پارکهاي آتاتورک و کاراعلي اوغلو با آن گلهاي زيبا و رنگارنگ، آبهاي درخشان اطراف خليج و کوههاي زيبا با مناظر نادر خود همگي وسيله اي است تا اين شهر را به يک تفريگاه زيبا و مشهور تبديل نمايد.

آسپندوس
که به آمفي تاتر معروف است که در8 کيلو متري شهر سريک واقع شده است .اين شهر 1000 سال قبل از ميلاد به دست يونانيان بنا شده است و يکي از ثروتمند ترين شهر هاي زمان خود بوده است. آمفي تاتر اين شهر 200 سال بعد از ميلاد توسط رومي ها بنا شده که آسپندوس در مسير پر رونق تجاري آن زمان همه را حيرت زده ميکند و اکثر توريست ها يي که به آنتاليا مي آيند از منطقه تاريخي و زيبا ديدن مي کنند .

مسجد كنگره دار (YIVLI MINARE)
ييولي ميناره لي توسط سلطان علاء الدين كي قباد سلطان سلجوقي در قرن 13 در مركز شهر بنا نهاده شد. اين مسجد با مناره هاي زيبايش امروز به يك سمبل در شهر آنتاليا تبديل شده است. مدرسه كاراتاي - مدرسه علوم ديني كه در منطقه داخل قلعه كاله ايچي قرار دارد. اين مدرسه از همان ابتداء در زمينه حكاكي بر روي سنگ در زمره بهترين مدارس در دوران سلجوقيان به شمار مي آمده است. از ديگر مناطق ديدني شهر مي توان به 2 مسجد كه در زمان عثمانيان ساخته شده نيز اشاره كرد. تور آنتالیا