جاذبه های گردشگری باتومی

جاذبه توريستي :
باتومي را مي توان يکي از زيباترين و توريست پذيرترين بنادر و شهر هاي قفقاز ناميد. در سال هاي اخير دولت گرجستان با برنامه ريزي هاي توريستي عالي اين شهر را با تمام زيبايي هايش به دنيا معرفي کرده است. خصوصا طرفداران زيادي هم در بين مسافران ايراني به دست آورده است. ساحل دريا و بلوار اصلي شهر از پرطرفدارترين جاذبه هاي باتومي هستند. قلعه باستاني گونيو آپاپساروس، ز Makhuntseti ، باغ گياه شناسي، پارک دلفينها، آکواريوم باتومي ، مسجد قديمي ، کليساهاي ارتودکس و ارمني و کاتوليک، پارک آبي، پارک ? مي و درياچه نوريگلي Nurigeli و خيلي جاهاي ديدني ديگر هم منتظر بازديد مسافران باتومي هستند.

موزه استالين
استالين يکي از رهبران شوروي سابق ، اهل گرجستان بود. استالين اهل باتومي نبود، بلکه او در گوري، يک شهر کوچک در گرجستان، به دنيا آمد ، اما يک موزه در باتومي به نام او (موزه‌ي استالين) يک بناي سرگرم‌کننده است که توريست ها را با زندگي او آشناتر مي‌کند. استالين بين سال‌هاي 1901 و 1902 تنها چند ماه در اين ساختمان ساکن بود. او در طي مدت اقامتش در باتومي، به سازماندهي کارگران قيرکار کمک کرد و يک مرکز چاپ غير قانوني هم راه انداخت. هرچند که او دو دهه بعد مشهور شد و هنگام اقامتش در باتومي، شايد فقط اين کارگران قيرکار و کارمندان مرکز چاپ و پدر و مادر و اقوامش او را مي‌شناختند. وسايلي از او به جا مانده که در اين موزه به نمايش گذاشته شده‌اند و از ميان آن‌ها مي‌توان به تختي که او در آن مي‌خوابيد و همچنين يک حوله‌ي بيدخورده اشاره کرد! تور گرجستان

موزه ي هنر آجارا
يکي از موزه هاي خيلي جذاب البته براي اهل هنر در گرجستان است . مجموعه‌هاي اين موزه، هنر گرجي را در بر مي‌گيرد که شامل نقاشي‌هاي پيروسماني، و النا آخولدياني و همين‌طور نقاشي‌هاي اروپايي و روسي در سده‌‌هاي نوزدهم و بيستم ميلادي است.

موزه ي فن آوري نوبل
اين موزه شما را به سال‌هاي اوج باتومي، اواخر قرن نوزده و اوايل قرن بيستم که تجارت بين‌المللي نفت در اين بندر رواج داشت و باتومي با سرمايه‌گذاري نوبل و روتسچايلدز در آن پيشتاز بود ، مي‌برد.
منبع: دلتاباتن