راه های اقامت آمریکا

اقامت از طريق سرمايه گذاري :

سرمايه گذاران ميتوانند با حداقل مبلغ 650.000 دلار براي سرمايه گذاري ايالات متحده آمريکا اقدام نمايند مدت زمان اخذ گرين کارت 2 تا 3 ماه کاري ميباشد و اقامت اوليه موقت 5 ساله و اقامت بعدي را ميتوان دائم کرد

مبلغ سرمايه متقاضي در يکي از شرکتها يا موسسه هاي معتبـر آمريکايي با تضمين دولت فدرال گذاشته خواهد شد که تا 5 سال شما قابل برداشت و سودي دريافت نخواهيد کرد اما در اين مدت ميتوانيد به عنوان يک شهروند از ساير مزايا برخوردار شويد شما احتياجي نيست که در اين مدت نگران پول خود باشيد چون درصورت ورشکستي شرکتي که شما سرمايه گذاري نموده ايد سرمايه شما از طريق خود دولت فدرال پرداخت خواهد شد

آيا ميتوانيم بعد از رفتن به آمريکا براي اعضاي خانواده اقدام نمائيم؟
شما هم ابتداي کار ميتوانيد اين کار را انجام دهيد و هم بعد از ورود به خاک آمريکا امـا نکته بسيار مهــم اين است که براي فرزندان بالاي 18 سال به هيچ عنوان قادر به اقدام به اخذ اقامت ويا ويزا براي آمريکا نخواهيد شد مگـر با روشهاي ديگر مثل تحصيل و غيره . ..
بعضي از متقاضيان با بي اعتناي به اين مهم بدون مشاوره اقدام به سرمايه گذاري نموده ولي بعد از اتمام مراحل کار نمي توانند فرزندان بالاي 18 سال خود را به آمريکا ببرنند براي فرزند ذکور و يا غيره هيچ تفاوتي ندارد

اقامت از طريق مدارک معتبر تحصيلي و سوابق :
مدارک معتبر تحصيلي کارشناسي ارشد و دکتري به خصوص در رشته هاي غيـر پزشکي ميتوانند در مدت زمان 2 سال تا 2 سال و نيم صاحب گرين کارت آمريکا شوند اين گرين کارت تا 2 دوره 5 ساله قابل تمديد و بعد از اين مدت شما ميتوانيد اقدام به اخذ اقامت دائم نمائيد که درا آن صورت خود شما نيز ميتوانيد اين کار را انجام دهيد. مبلغ اخذ شده در اين نوع اقامت 50000 دلار ميباشد

دانشگاههاي معتبر در اين نوع تقاضا کدامنند :

کل دانشگاههاي دولتي که ورودي آن با کنکور سازمان سنجش انجام شده
دانشگاههاي دولتي تهران و صنعتي شريف در اولويتند
دانشگاه آزاد با مدارک GRE و تافل 85 نيز قابل قبول است
مقاله هاي جهاني و معتبر اروپا و يا ساير کشورهاي معتبر بر روند کاري شما بسيار تاثـير گذار است
رزومه کاري خوب با حداقل 5 سال سابقه کاري در رشته تحصيلي

تفاوت گرين کارت با اقامت دائم در آمريکا چيست؟
هيچ تفاوت عمده اي با يکديگـر ندارند تنها تفاوت آشکار سيتيزن يا شهروندي با کسي که گرين کارت دارد در حمايتهاي مالي دولت آمريکا ميباشد و تفاوت جزئي ديگر در اين است که شما در اين مدت نميتوانيد براي دوستان يا خويشاوندان خود درخواست رواديد نمائيد به جز اين دو مورد بقيه موارد بسيار جزئي بوده و در حوصله اين سايت خارج است

اقامت از طريق ازدواج
هر فردي ميتواند با ازدواج کردن با يک شخص امريکايي ويا کسي که گرين کارت دارد, اقامت امريکا را به تابعيت از همسرش داشته باشد. اما اين کار مستلزم هزينه کردن مبلغي بالغ بر 90 ميليون تومان است و زماني حدود 2 الي 3 سال طول خواهد کشيد.
اقامت از طريق مدرک
با تمام اين اوصاف, از نظر ما هرشخصي با هر شرايطي قادر به اخذ اقامت آمريکا ميباشد. شما ميتوانيد با استفاده از يک سري مدارک معتبر که نشان دهنده جايگاه شما در جامعه ميباشد, اجازه اقامت خود را بگيريد. در صورت کامل نبودن مدارکتان, ميتوانيد با کمک شرکت مهاجرتي ما مدارک مورد نياز را تهيه کنيد. گرفتن اجازه اقامت چيزي حدود 7 الي 8 ماه زمان ميبرد و بعد از آن شما گرين کارت خواهيد داشت. در صورت تمايل به داشتن اطلاعات جامع تر, ميتوانيد با دفتر مهاجرتي ما تماس حاصل فرماييد.

مهاجرت به آمريکا و اخذ اقامت دائم اين کشور ، به غيراز روش هاي موجود مثل پناهندگي سياسي،اجتماعي، ديني و …..از طريق خانوادگي نيز امکان پذير شده است. دولت آمريکا از دو قانون بسيار مهم و قابل توجه در امورمهاجرتي بهره ميبرد.

1)دولت آمريکا جزء محدود کشور هايي است که مخالف اخراج اتباع خارجي از اين کشور است. بطوريکه حتي در صورتي که فرد به شکل غير قانوني وارد کشور شده باشد دولت به هيچ عنوان حق اخراج کردن وي را از خاک آمريکا ندارد. بسياري از افراد که از آمريکا واخذ اقامت به عنوان هدف نهايي خود ياد ميکنند ،تصميم ميگيرند به هرشکل ممکن وارد اين کشور شوند واز راههايي نظير آنچه ذکر شد اقدام به اخذ پناهندگي آمريکا ودر نتيجه گرين کارت آمريکا ميکنند.

اين دسته از مهاجرين از ويزا دانشجويي، سرمايه گذاري ،توريستي و… وارد خاک آمريکا شده و پس از آن اقدام به تغيير روند مهاجرتي خود در آمريکا مي کنند.

نکته قابل توجه اين مطلب است که اين دسته از افراد اگر قبل از دريافت اقامت دائم و گرين کارت آمريکا ،از خاک اين کشور خارج شوند،حق بازگشت به اين کشور را نخواهند داشت.

2)علاوه بر قانون اول ، دولت آمريکا قانون مهاجرتي بسيار کار آمدي را جهت گرد هم آوردن خانواده ها مصوب کرده است. که بسياري از هم وطنان ما ،با استفاده از اين قانون توانستند نائل به اخذ گرين کارت امريکا شوند.

بر اساس اين قانون ،فردي که به عنوان شهروند (Citizen)آمريکا محسوب مي شود. مي تواند افراد درجه يک فاميل خود را جهت دريافت اقامت دائم (گرين کارت امريکا)به ادامه مهاجرت آمريکا معرفي کند. مدت زمان مورد نياز جهت اقدام براساس اين قانون براي:
الف)همسر وفرزندان زير 21 سال به محض اخذ شهروندي
ب) براي پدر ومادر حدود 3 سال
ج)براي خواهر و برادر حدود8سال
د)براي فرزندان بالاي 21 سال حدود 3 تا 4 سال است.

بطور مثال اگر يک فرد ايراني با يک آمريکايي ازدواج کند ،خود فرد گرين کارت را بصورت همزمان دريافت مي کند واين شخص هم چنين مي تواند اعضاي خانواده خود را پس از چند سال (نظير آنچه گفته شد)به آمريکا بياورد.

3)قانون سوم دولت آمريکا که هر ساله حدود 10000 نفر را به صورت اتفاقي و با قرعه کشي از بين درخواست کنندگان موفق به اخذ گرين کارت آمريکا مي نمايد. طرح لاتاري مي باشد. آمريکا هر ساله تعداد زيادي فرصت براي افراد (مخصوصا ساکنين کشور هاي جهان سوم)به روش گرين کارت از طريق لاتاري ،محيا مي سازد.