راهنمای سفر به جزایر جیلی

هر چند جزاير جيلي در اندونزي به اندازه‌ي جزاير بالي معروف نيستند، اما جاذبه‌هاي قابل توجهي دارند. اگر قصد خريد تور بالي  را داريد، خواندن اين مطلب را به شما توصيه مي کنيم  . در آب‌هاي اطراف اين جزاير مي‌توانيد ورزش‌هاي آبي و انواع مختلف غواصي را تجربه کنيد ضمن اينکه از فضاي آرامش‌بخش داخل جزيره هم برخوردار شويد. جزاير زيباي جيلي در امتداد خليج لومبوک اندونزي قرار داد. اين سه جزيره به نام‌هاي جيلي اير، جيلي منو و جيلي تراوانگان معروف هستند. در طول اين سال‌ها، حال و هواي اين جزاير با ورود گردشگران کوله‌پشتي‌گرد جان دوباره‌اي پيدا کرده است. هر چند که هزينه‌ي سفر به جيلي مانند گذشته ارزان محسوب نمي‌شود، اما چنانچه به دنبال جايگزيني براي جزاير بالي مي‌گرديد که سواحل و غذاي دريايي بهتري را هم تجربه کنيد، جيلي را به شما پشنهاد مي‌کنيم. اين جزاير مکان فوق‌العاده‌اي براي استراحت زير نور دلنشين آفتاب به شمار مي‌آيند. ضمن اينکه از آرامش و فضاي خلوت اينجا بلذت خواهيد برد.
هزينه‌هاي معمول
اسکان
 هتل‌ها و مهمان‌خانه‌هاي ارزاني در جزاير جيلي وجود دارد. قيمت اين هتل‌ها در حالت ارزان از شبي ????? تومان شروع مي‌شود و بسته به امکانات هتل و شرايط فصلي افزايش مي‌يابد. هزينه‌ي يک اتاق دو نفره با سرويس بهداشتي خصوصي و تهويه‌ي هوا ????? تومان است.
خوراک
 قيمت اغلب وعده‌هاي غذايي در جيلي بين ???? تا ????? تومان است. هزينه‌ي يک غذاي دريايي خوشمزه هم حدود ????? تومان مي‌شود.
حمل و نقل
در جيلي هيچ خودرويي نمي‌بينيد، پس مي‌توانيد با خيال راحت به پياده‌روي بپردازيد. براي رفت و آمد بين جزيره‌اي هم مي‌توانيد از قايق استفاده کنيد که هزينه‌ي بليت آن‌ها ???? تومان است. از فرصت استفاده کنيد و با پاي خود از کشف جزيره لذت ببريد!
تفريح
 هزينه‌ي تفريحاتي مثل درشکه سواري حدود ???? تومان است. غواصي هم تفريح سرگرم‌کننده‌اي است که قيمت آن ?????? تومان است که اگر تخفيف بگيريد يا تجهيزات از خودتان باشد، قيمت آن هم کم‌تر مي‌شود. بيشتر تفريحات اين منطقه مربوط به نواحي ساحلي و اطراف اقيانوس است.
نکاتي درباره‌ي صرفه‌جويي در هزينه
کرايه‌ي دوچرخه
 کرايه‌ي دوچرخه براي هر ساعت حدود ???? تومان مي‌شود و مي‌توانيد با آن کل جزيره را بگرديد.
دکه‌هاي خياباني
 در جزيره دکه‌هاي خياباني به وفور يافت مي‌شود و غذاي خوشمزه‌ي آن‌ها تنها حدود ???? تا ???? تومان است. از اين رو براي صرفه‌جويي در هزينه‌هاي خود مي‌توانيد به جاي رستوران از غذاي اين دکه‌ها استفاده کنيد.
جاذبه‌هاي جزاير جيلي
غواصي
هر سه جزيره مراکز مطرح غواصي به حساب مي‌آيند. در آب‌هاي اطراف اين جزاير جانداراني چون عقرب‌ماهي، هشت‌پا، سپيداج و انواع مختلف آبزيان وجود دارد. بعضي از گردشگران، غواصي در جيلي را به بالي ترجيح مي‌دهند. ضمن اينکه هزينه‌ي يادگيري در جيلي ارزان‌تر است.
غواصي با لوله‌ي تنفسي
چنانچه با يک گروه سفر کرده باشيد مي‌توانيد يک قايق خصوصي براي نصف روز کرايه کنيد. ضمنا اين امکان براي شما فراهم است تا لوازم غواصي سطحي را از مراکز آن کرايه کنيد. آب‌هاي اطراف هر سه جزيره‌ي جيلي مکان مناسبي براي غواصي سطحي هستند و شما مي‌توانيد در آن آبزياني چون ماهي گرمسيري، لاک‌پشت و حيات وحش داخل آب را از نزديک ببينيد.
آفتاب گرفتن در ساحل
جزاير جيلي سواحل زيبايي دارند که مردم زيادي در آن‌ها مشغول آفتاب گرفتن هستند. از شن و ماسه‌ي سفيد و نرم ساحل گرفته تا آب شفاف و گرم دريا موقعيت را براي آفتاب گرفتن شما فراهم کرده است.
ورزش‌هاي آبي
 با کرايه‌ي يک قايق ماهي‌گيري مي‌توانيد ورزش‌هايي مثل اسکي روي آب، تخته روي آب و ديگر ورزش‌ها را امتحان کنيد.
قايق‌‌سواري
در بخش شمالي تراوانگان با کرايه‌ي يک قايق کاياک يا شرکت در تور کاياک مي‌توانيد قايق‌‌سواري در آب‌هاي اين منطقه را تجربه کنيد. مرکز "کارما کاياک" محل خوبي براي کرايه‌ي اين نوع قايق‌ها است.
موج‌‌سواري
بخش جنوبي تراوانگان مخصوص موج‌‌سواري است. امواج اين منطقه در طول سال روند متعادلي دارند. براي موج‌سواري در اينجا لازم نيست حرفه‌اي باشيد، چرا که براي همه‌ي سطوح مربياني هستند که شما را تعليم مي‌دهند!
فرصتي براي استراحت
تا زماني که در اين جزيره هستيد مي‌توانيد يک زندگي بي‌دغدغه را تجربه کنيد. صداي امواج اقيانوس مانند يک موسيقي دل‌نواز به شما احساس آرامش مي‌دهد و مي‌توانيد هنگام دراز کشيدن روي بانوج با خيال راحت کتاب مورد علاقه‌ي خود را بخوانيد.
تماشاي لاک‌پشت‌هاي دريايي
 آب اطراف جزاير جيلي تراونگان و جيلي مونو محل تخم‌گذاري لاک‌پشت‌هاي دريايي است و شما مي‌توانيد در ميان انبوهي از لاک‌پشت‌ها غواصي کنيد.
جزيره‌گردي
جزيره‌هاي جيلي خيلي کوچک هستند، از اين رو به راحتي مي‌توانيد با يک دوچرخه در آن‌ها به گشت و گذار مشغول شويد. پس بسته‌اي از تنقلات برداريد و يک بعد از ظهر را به دوچرخه‌سواري در جزيره اختصاص دهيد.
جزيره‌ي لومبوک
اگر تا به حال اين جزيره را نديده‌ايد وقتي براي آن در نظر بگيريد. با يک قايق به راحتي مي‌توانيد به لومبوک برويد و سفر ساده‌اي را تجربه کنيد. لومبوک فرصت‌هاي خوبي براي کوهنوردي و موج سواري در اختيار شما قرار مي‌دهد.
غواصي آزاد
 بعضي از مراکز آموزشي غواصي در جيلي، غواصي را به شکل آزاد پيشنهاد مي‌دهند؛ بنابراين اگر در اين زمينه تجربه داريد بد نيست که آن را امتحان کنيد. البته قبل از هر گونه عملي نکات ايمني را با دقت جويا شويد