زندگی در استرالیا

کيفيت زندگي ساکنين استراليا بعنوان بهترين نوع زندگي در دنيا تعيين گرديده است.
نرخ بيکاري در اين کشور حدود 5.1 % بوده در حاليکه اين عدد در آمريکا 9.8 % و در ايران 14.6 % مي باشد . محيطهاي تميز و سرسبز ، دانشگاههاي تراز اول دنيا با شرايط آسان براي ورود ? دسترسي به انواع مواد غذايي منحصر به فرد با کيفيت بالا ، دسترسي به خدمات درماني رايگان و بسياري نکات مثبت ديگر اين کشور را به يک محيط جذاب براي زندگي و هدف اول مهاجرين تبديل کرده است. طي آمار سازمان ملل که هر ساله منتشر مي شود ، شهرهاي ملبورن ، پرت ، آدلايد و سيدني جزو 10 شهر برتر دنيا براي زندگي معرفي شده اند.

هزينه هاي استراليا
بطور کلي هزينه ها از يك ايالت به ايالت ديگر و حتي در مناطق مختلف يك ايالت متفاوت است و به ميزان زيادي به منطقه اي كه در آن زندگي مي كنيد و شيوه زندگي شما بستگي دارد ، بعنوان مثال سيدني داراي بالاترين هزينه هاي زندگي و آدلايد داراي کمترين مي باشد. قيمت لوازم ضروري مثل غذا، نوشيدني و لباس نسبتا پايين است ولي در مورد محصولات صنعتي چنين نيست، چرا كه بسياري از آنها از خارج از كشور وارد مي شوند. قيمت خودروهاي وارداتي از برخي كشورهاي اروپاي غربي و آمريکا گرانتر است .

زندگي در استراليا
هزينه هاي زندگي در استراليا را مي توان بصورت زير دسته بندي نمود: ( البته اينها هزينه هاي کلي هستند و شما هزينه هاي ديگري مانند پوشاک ? بهداشت و درمان و تفريح و سرگرمي خواهيد داشت)

هزينه اجاره خانه در استراليا
اجاره خانه در استراليا بصورت هفته اي پرداخت مي شود. خانه ها در استراليا شامل يونيت يا آپارتمان و ويلا / هاوس مي باشد. اجاره خانه به عوامل مختلفي همچون موقعيت واحد در شهر? تعداد خواب و نوع واحد بستگي دارد. بطور کلي خانه ها يا بصورت استوديو (بدون اتاق خواب) هستند که اجاره پايين تري دارد و يا داراي يک يا چند اتاق خواب مي باشند. بطور متوسط شما مي توانيد خانه مورد نظر خود را از 200 دلار تا 500 دلار در هفته اجاره نماييد. همانطور که گفته شد رقم اجاره بستگي به شرايط و موقعيت خانه دارد.

هزينه خوراک در استراليا
بطور متوسط هزينه غذايي در يک هفته براي يک زوج بين 100 تا 150 دلار مي باشد. در استراليا فروشگاههاي زنجيره اي بسيار است و شما مي توانيد از اجناس مورد نياز خود را از آنجا تهيه کنيد. برخي از اين فروشگاههاي عبارتست از Woolworth و Coles .

هزينه وسيله نقليه در استراليا
در استراليا وضعيت وسايل نقليه عمومي بسيار خوب است و شما مي توانيد براحتي براي سفرهاي درون شهريتان از آن استفاده نماييد. وسايل نقليه عمومي شامل اتوبوس ? قطار شهري و تاکسي مي باشد. بطور متوسط هزينه بليط اتوبوس و قطار شهري بين 1 دلار و بيست سنت تا 3 دلار متغير است بسته به مسيري که مي خواهيد برويد. اما چنانچه مي خواهيد از ماشين شخصي خود استفاده نماييد بايستي توجه داشته باشيد که مخارج ماشين شامل بنزين ? هزينه سرويس ماشين ? هزينه بيمه و هزينه رجيستر کردن مي باشد که هر سال بايستي اين هزينه را پرداخت نماييد. بطور متوسط يک ماشين براي شما بين 50 تا 80 دلار در هفته هزينه دارد.

هزينه آب / برق / گاز / تلفن
در استراليا هزينه آب و برق پايين است بطوريکه برخي از خانه ها داراي گاز نيستند و تمامي وسايل آن با برق کار مي کند. بطور متوسط شما در ماه 100 تا 300 دلار هزينه برق و گاز و آب داريد . سيستم تلفن داراي هزينه اجاره ماهيانه حدودا 30 دلار است و علاوه بر آن شما بايستي براي هر تماس داخلي مبلغ 20 سنت بپردازيد.