۱۰ رستوران برتر فرهنگی در آنتالیا

اين روزها آنتاليا به يکي از مقاصد محبوب گردشگري تبديل شده است. غذا خوردن بخش مهمي از سفر محسوب مي‌شود، آن هم در رستوران‌هايي که نماد فرهنگي يک منطقه‌اند. اگر مي‌خواهيد بدانيد در کدام رستوران‌هاي آنتاليا بهترين غذاها سرو شده و همزمان با فرهنگ سنتي آنتاليا نيز آشنا شويد، تور آنتاليا
آنتاليا که اين روزها يکي از مقاصد محبوب تعطيلات تابستاني در ترکيه است، يک بسته‌ي کامل گردشگري را ارائه مي‌کند: سواحل فوق‌العاده، بقاياي تاريخ عثماني و رستوران‌هاي شگفت‌انگيزي که متنوع‌ترين و ناب‌ترين طعم‌ها را ارائه مي‌دهند. غذا خوردن در اين تفريحگاه ساحلي، يک ماجراجويي غذايي است که نه تنها بهترين غذاهاي ترکيه، که بهترين‌هاي جهان را در اختيار مي‌گذارد. ما در اين راهنما، ده رستوران برتر آنتاليا را بررسي خواهيم کرد.

کلاب آرما
کلاب آرما (Club Arma)، يکي از معروف‌ترين رستوران‌هاي آنتالياست که با مناظري شگفت‌انگيز از شهر قديم و تفرجگاه ساحلي، پذيراي ميهمانانش است. ساختمان رستوران که در قرن نوزدهم توسط ايتاليايي‌ها ساخته شده، در طي قرن‌ها براي مصارف مختلفي مثل آسياب و انبار آرد به کار رفته است. در طراحي کلاب آرما مي‌توان نوعي ادغام فرهنگي واقعي را مشاهده کرد چرا که ستون‌ها از سنگ‌هاي قديمي آنتاليايي ساخته شده‌اند و آجرها و طاق‌ها يادآور سازه‌هاي ايتاليايي هستند. منوي جداگانه‌ي کلاب آرما شامل ماهي تازه، غذاهاي دريايي و گستره‌ي کاملي از غذاهاي مديترانه‌ايست.

وانيلا لانج
وانيلا لانج (Vanilla Lounge) در فاصله‌اي پنج دقيقه‌اي از يکي از مکان‌هاي ديدني آنتاليا يعني دروازه‌ي هادريان قرار دارد، و به علت سرو غذاهاي امروزي از يک طرف و قرار گرفتن در محيطي تاريخي و مربوط به دوره‌ي عثماني از طرف ديگر، ترکيب عجيبي از سنت و مدرنيته را نشان مي‌دهد. وانيلا لانج که توسط يک آشپز بريتانيايي و همسر ترکي‌اش اداره مي‌شود، مکاني فوق‌العاده براي تجربه‌ي ترکيبي غني از غذاهاي بين‌المللي است. منو از مواد تازه تشکيل شده و با ارائه‌ي غذاهاي لذيذي مثل سوپ کدو حلوايي، نارگيل و علف ليمو، تالياتله‎ي قارچ وحشي يا دنده‌ي گاو ملايم پخته شده‌ي آبدار، ترکيبي از تکنيک‌هاي آشپزي سنتي و مدرن را ارائه مي‌کند.

سراسر فاين داينينگ
سراسر فاين داينينگ (Seraser Fine Dining) که در خانه‌ي قديمي ??? ساله‌اي در يکي از مراکز تاريخي آنتاليا قرار دارد، يکي از مجلل‌ترين رستوران‌هاي شهر است. سراسر که سعي دارد براي هر پنج حواس پنجگانه‌ي ميهمانانش، تجربه‌اي به ياد ماندني بيافريند، از دکور چشمگيري که شامل مجسمه، اسباب و اثاثيه‌ي دست‌ساز و تزئينات اصيل است، نهايت استفاده را مي‌برد. اجراي زنده‌ي پيانو و يک باغ مديترانه‌اي باشکوه مزاياي ديگري هستند که با غذا خوردن در اين رستوران از آن‌ها بهره‌مند مي‌شويد. منوي غني اين رستوران که شامل غذاهاي بين‌المللي و ترکي است، با ارائه‌ي غذاهاي برجسته‌اي مثل پاستاي خانگي، استيک فيله با سس گورگونزولا، ماهي خاردار پيچيده شده در برگ مو و دسرهاي وسوسه‌انگيز تجربه شما را تکميل مي‌کند.

کافه‌ کسل
کافه‌ کسل (Castle Café Bar) با ارائه‌ي چشم‌اندازي زيبا از خليج آنتاليا، مکاني فوق‌العاده براي کساني است که مي‌خواهند در حالي چشيدن غذاهاي لذيذ مديترانه‌اي، به مناظر زيبا خيره شوند. کافه کسل که در شهر قديمي آنتاليا قرار دارد و بر فراز صخره‌هاي مشرف به دريا واقع شده، مکاني جذاب است که به خاطر محيط و خدمات خوبش مشهور و توقفگاهي عالي براي روزهاي داغ تابستاني است. منوي اين رستوران يک منوي معمول مديترانه‌اي با گزينه‌هاي متنوعي از پاستا و اسنک‌هاي کوچک خوشمزه است.

کافه و رستوران بيگ شفز


بيگ شفز (Big Chefs Café and Restaurant) يک برند معروف رستوران در ترکيه است که در ? شهر کشور ترکيه (که آنتاليا را هم شامل مي‌شود)، ?? شعبه‌ي بزرگ دارد. اولين شعبه‌ي اين رستوران در سال ???? در آنکارا باز شد و از آن موقع تا به حال به عنوان يک رستوران محبوب در جذب افراد محلي و گردشگران موفق بوده است. بيگ شفز منويي غني و شگفت‌انگيز دارد که مجموعه‌ي متنوعي از غذاهاي ترکي و بين‌المللي را شامل مي‌شود. بازديدکنندگان به گزينه‌هاي وسوسه‌انگيزي از مجموعه‌ي بزرگ غذاهاي محلي خوش‌طعم و بوفه‌ي پر و پيمان صبحانه دسترسي دارند.

اغذيه‌فروشي کاراف واين
بازديد از اغذيه فروشي کاراف واين(Karaf Wine Bistro)، انتخابي عالي براي کساني است که به تاريخ ترکيه علاقه دارند، چرا که اين رستوران در خانه‌ي عثماني قرار دارد که هنوز عتيقه‌ها و يادگارهاي بسياري را از دوره‌هاي قديم حفظ کرده است. علاوه بر اين کاراف انتخاب شگفت‌انگيزي براي کساني است که به تست نوشيدني علاقه دارند، اين اغذيه فروشي کوچک و تازه تأسيس کارگاه‌ها و رويدادهاي بسياري را با محوريت غذا و تست براي افراد بومي و گردشگران به راه مي‌اندازد. منوي اين رستوران با اين مقصود مطابقت دارد و شامل بشقاب پنير، فاهيتا، کساديا، استيک و دسرهاي سبک مي‌شود.

پيتزافروشي ايل ويچينو
پيتزافروشي ايل ويچينو (Il Vicino Pizzeria )، رستوراني بي‌نقص براي کساني است که مي‌خواهند در حال قدم زدن در خيابان‌هاي رنگارنگ مرکز تاريخي آنتاليا، يک غذاي ترد ايتاليايي را صرف کنند. همچنين به دليل قيمت‌هاي مناسب و منوي متنوع، اين مکان تبديل به يکي از محبوب‌ترين رستوران‌هاي شهر شده است. مانند هر رستوران ايتاليايي معتبر ديگر، پيتزا فروشي ايل ويچينو نيز تمام غذاهاي برجسته‌ي ايتاليايي را ارائه مي‌کند، از پيش‌غذاهايي مثل بروشتاي گوجه‌ فرنگي و سالاد کاپريس گرفته تا پيتزاي مخصوص و البته دسري مثل پاناکوتا که حتماً بايد امتحانش کرد.

آلپ پازا
آلپ پازا (Alp Pasa) بخشي از بوتيک هتلي با همين اسم است و مکان مناسبي براي کساني است که از رستوران‌هاي سلف سرويس لذت مي‌برند. اين رستوران در مرکز تاريخي آنتاليا و در يک ساختمان سنتي عثماني که تنها چند قدم با دروازه‌ي شگفت‌انگيز هادريان فاصله دارد، واقع شده است. آلپ پازا با حياط بزرگ رمانتيک خود، جوي گرم و دنج به وجود مي‌آورد و پناهگاهي مناسب با غذاهاي ترکي، مديترانه‌اي، فرانسوي و حتي گياهي است.

مهمت
? مهمت (7 Mehmet) که تنها چند کيلومتر با مرکز شهر فاصله دارد، در موقعيتي عالي روي يک تپه‌ي سرسبز و مشرف به ساحل کني‌ آلتي قرار گرفته است و منظره‌اي باشکوه از آنتاليا را ارائه مي‌دهد. اين رستوران يکي از معروف‌ترين رستوران‌هاي آنتاليا و وارث تاريخ شگفت‌انگيز آن است. رستوران مذکور سال‌ها پيش توسط آشپزي به نام مهمت تأسيس شد که کارش را در سن پايين به عنوان کمک آشپز براي تأمين مخارج زندگي خانواده‌اش شروع کرد و از آن پس زندگي‌اش را وقف آشپزي کرد. ? مهمت جاذبه‌‌هاي غذايي غيرقابل چشم‌پوشي‌اي براي کساني دارد که از سنت، غذاهاي ترکي شامل گوشت بريان، ماهي و پيش‌غذا و مناظر چشم‌نواز در حين غذا خوردن لذت مي‌برند.

اغذيه فروشي و رستوران پاتيو
اغذيه فروشي و رستوران پاتيو (Patio Bistro & Restaurant) در مرکز محدوده‌ي تاريخي کاليسي و تنها با فاصله‌ي چند قدم از جاذبه‌هاي فرهنگي منحصر به‌فرد آنتاليا و مارينا در هتل پادينگ مارينا قرار دارد. اين رستوران انتخابي به ياد ماندني براي کساني است که از کشف مجموعه‌اي از مارمالادها، پنيرها و املت‌هاي خانگي که به شکل صبحانه‌اي اشتهاآور سرو مي‌شوند، لذت مي‌برند. منوي نوشيدني و شام اين رستوران هم که شامل ترکيبي از غذاهاي بين‌المللي مثل جگر غاز، تمپوراي ميگو و ماهي مرکب، ماهي خاردار پخته و فيله‌ي آبدار گاو است، بسيار قابل توجه است.

منبع: The Culture Trip