بهترین تفریحات و سرگرمی‌ها در مسکو

مسکو تاکنون نقش مهمي در توسعه‌ي دولت روسيه و در واقع تمام دنيا بازي کرده است. با وجود اينکه اين شهر داراي تاريخي عظيمي است، اما هنوز براي بسياري از گردشگران ارزش‌هاي آن پنهان مانده است. ولي بدون شک زيبايي‌هايي دارد که تنها در همين شهر پيدا مي‌شوند. حتما شما هم با ديدن عکس‌هاي زيبا و ديدني از جاذبه‌هاي گردشگري بي‌نظير و بناهاي تاريخي با شکوه روسيه، به اين فکر افتاده ايد که تور روسيه را رزرو کنيد و براي سفر به اين کشور زيبا و تاريخي برنامه‌ريزي کنيد. در ادامه با ما همراه باشيد، تا هر آنچه را براي سفر به اين شهر نياز داريد با هم مرور کنيم.
ميدان سرخ (Red Square)
ميدان اصلي کشور روسيه که از نظر فني قرمز نيست. ريشه‌ي نام Red اشاره به لغت زيبايي دارد. اين نام در قرن ?? ميلادي به ميدان اطلاق شد. ميدان سرخ توسط کاخ کرملين، آرامگاه‌ها، موزه‌هاي تاريخي، مجموعه فروشگاهي GUM و کليساي سنت باسيل احاطه شده است. اين ميدان را مي‌توان در کنار کاخ کرملين نماد تمام روسيه دانست. پس اگر از کرملين بازديد کرديد حتما ديدن اين ميدان را الويت بعدي خودتان قرار بدهيد.
نکته‌ها:
•    در طول زمستان يک پيست اسکيت روي يخ در اين ميدان به وجود مي‌آيد.
بازديد از اسلحه خانه (The Armoury)
گنجيه‌هاي ارزشمند زيادي در اسلحه خانه وجود دارد که مي‌توانيد به تماشاي آن‌ها بپردازيد. از اسلحه‌ها و زره‌ها  گرفته تا، يونيفرم‌هاي ارتشي، يونيفرم‌هاي فرماندهان و پادشاهان، تاج‌ها، لباس‌هاي درباري را مي توان در اين موزه‌ي شگفت‌انگيز مشاهده کرد. اين موزه را مي توان گنجينه‌ي اصلي تمام کاخ کرملين دانست.
نکته‌ها:
•    هزينه‌ي بليط ورود به اسلحه خانه ??? روبل مي‌شود که مي توانيد از قبل در سايت رسمي کاخ کرملين آن را تهيه کنيد.
•    از آنجايي که اين مکان در ميان گردشگران بسيار محبوب است، احتمالا با جمعيت زيادي روبرو خواهيد شد.
کافه پوشکين (Cafe Pushkin)
کافه پوشکين، مکاني مجلل است که مي توان آن را بهترين مثال براي طبخ غذاهاي روسي محسوب کرد. مکاني آرام و فوق‌العاده که در آن، پيشخدمت‌ها با شما همانند يک بانو يا نجيب‌ زاده‌ي قرن نوزدهمي برخورد خواهند کرد. فضاي داخلي اين کافه به بخش هاي جداگانه‌اي مثل کتابخانه و داروخانه تقسيم شده است و طراحي آن شما را ياد يک عمارت مربوط به نجيب‌ زاده‌ها خواهد انداخت.
نکته‌ها:
•    اين کافه ?? ساعته باز است.
•    مطمئن شويد توت فرنگي به همراه بستني و کارامل سفارش مي دهيد. پيشخدمت‌ها هنگام سرو آن يک داستان را براي شما بازگو خواهند کرد.
پارک هنر Muzeon
پارکي  که در نزديکي گالري Treatyakov و خانه‌ي مرکزي هنرمندان واقع شده است که براي مجموعه‌ مجسمه‌هاي اتحاد جماهير شوروي مشهور است. قدم زدن در اطراف اين آثار هنري حس مطلوبي به همراه دارد. در اين پارک همچنين، تراس هاي چوبي زيبا براي نشستن، تعدادي کافه و يک غرفه‌ي طولاني رو باز وجود دارد که ارزش آن را دوچندان مي کنند. هنرمندان مختلف در اين غرفه آثار هنري خود را به فروش مي‌رسانند.
نکته‌ها:
•    اين پارک حدود ? دقيقه از سنترال پارک Gorkiy که يکي ديگر از نقاط زيباي مسکو است فاصله دارد.
سنترال پارک فرهنگ و سرگرمي Gorkiy
به واقع Gorkiy پارکي است که مي‌شود به آن افتخار کرد. اين پارک در ابتدا براي اوقات فراغت کارگران طراحي شد و امروزه يکي از به روزترين پارک هاي شهر به شمار مي‌رود. از ويژگي‌هاي اين مکان مي توان به وجود کافه‌ها، غذافروشي‌هاي خياباني، گاراژ موزه‌ي هنر مدرن، مسيرهاي دوچرخه سواري، قايق‌هاي اجاره‌اي و حتي يک ساحل در کنار رودخانه‌ي مسکو اشاره کرد. بدون شک از بودن در اينجا خسته نخواهيد شد.
نکته‌ها:
•    ممکن است در طول فصل تابستان با جمعيت زيادي روبرو شويد.
•    در طول فصل زمستان، مي‌توانيد براي اسکيت سواري روي يخ به اين پارک بياييد.
•    مراقب باشيد که از واي-فاي عمومي اين پارک با دقت بيشتري استفاده کنيد، چرا که غير قابل اعتماد است.
کاخ ورزشي لوژنيکي (Luzhniki)
مجموعه‌ي ورزشي لوژنيکي در سمت مقابل پارک Gorkiy آنطرف رودخانه‌ي مسکو واقع در مکاني مملو از نقاط ورزشي (معروف‌ترين آن‌ها کاخ لوژنيکي) است. تاريخ اين مکان به اتحاد جماهير شوروي بر مي‌گردد. خود معماري کاخ به تنهايي ارزش بازديد بالايي دارد. در ميان همه‌ي اين جاذبه‌ها و امکانات مي توانيد يک استخر روباز و زمين‌هاي تنيس را هم مشاهده کنيد. اگر مي خواهيد حداقل نيمي از روز را سرگرم شويد، بازديد از اين قصر ورزشي را از دست ندهيد.
نکته‌ها:
•    پيشنهاد مي کنيم يک دوچرخه اجاره کنيد و در محيط به گشت و گذار بپردازيد.
•    هيچ نوع کافه‌اي در اين مکان وجود ندارد، بنابراين از قبل مقداري خوراکي به همراه داشته باشيد.
•    مستغلات و موزه‌ي Arkhangelskoye
•    يکي از بهترين املاکي که ي توانيد در حومه‌ي شهر مسکو پيدا کنيد. اغلب بناهاي  اين ناحيه در قرن هاي ?? و ?? توسط معماران ايتاليايي ساخته شده‌اند. اين املاک خانه‌ي شاهزاده‌ها Sheremetev و Yusupovs بوده است. در وصف زيبايي اين مکان چيزي نمي توان گفت جز اينکه تا از نزديک نبينيد باورتان نمي‌شود. پس بازديد از اينجا را از دست ندهيد.
تماشاي تئاتر بولشوي (Bolshoi)
در طول تاريخ، ساختمان تئاتر بولشوي ? بار سوخته است. در پايان قرن ?? ميلادي دسته‌ي نوازندگان اين تئاتر شامل ?? نفر بود ولي پس از نوسازي و دوبرابر شدن محيط اين بنا به ??? هنرمند رسيده است. اگر به تئاتر، اوپرا، باله و موسيقي به خصوص از نوع روسي آن  علاقمند هستيد بازديد از اين مکان را به هيچ وجه از دست ندهيد.
نکته‌ها:
•    تورهاي تئاتر به زبان انگليسي و روسي در روزهاي دوشنبه، چهارشنبه و جمعه برگزار مي شود. گروه‌ انگليسي يک بار در روز و از ساعت ??:?? شروع مي‌کنند. قيمت بليط ?,??? روبل مي‌شود.
•    رستوران Lavkalavka
•    از غذا گرفته تا نوشيدني، هرچيزي در اين رستوران بومي و محلي پيدا ، و همه‌ي آن ها در روسيه توليد مي‌شوند. دستور‌العمل‌ها خلاقانه و خوشمزه هستند. غذاهاي متنوع روسي که شما را مجاب به بازديد دوباره از اين مکان مي‌کند. اگر در سفر به روسيه علاقمند به مزه کردن غذاهاي جديد و البته محلي هستيد بازديد از اين رستوران را از دست ندهيد.
اسپارو هيلز (Vorobyovy Gory)
اگر دنبال مکاني مي گرديد که شهر مسکو را از ديدي پانوراما به تماشاي بنشينيد اسپارو هيلز مناسب شما خواهد بود. اين ناحيه که در همسايگي دانشگاه مسکو واقع شده است هم در روز و هم در شب مکاني عالي براي تماشاي شهر به شمار مي‌رود. دانشگاه مسکو هم را مي توان مثالي عالي از معماري دوران استالين قلمداد کرد که گفته مي‌شود به گونه‌اي ساخته شده است که مي تواند در برابر حمله‌ي اتمي مقاومت نشان دهد. براي گشت و گذار در دانشگاه، بايد در يکي از تورهاي مربوطه‌ي موزه‌ي Soil واقع در طبقه‌ي ?? برج دانشکده ثبت نام کنيد. مطمئن باشيد خاطره‌ي اين بازديد هيچ وقت از ذهنتان بيرون نخواهد رفت.
نکته‌ها:
•    پارک Gorkiy تنها ?? دقيقه از اين ناحيه فاصله دارد.
•    بهترين راه براي گشت و گذار در اين منطقه، استفاده از دوچرخه است که مي توانيد در پارک Gorkiy يکي کرايه کنيد.
موزه‌ي دولتي هنرهاي زيباي پوشکين
يکي از مهمترين و مشهورترين موزه‌هاي روسيه که آثار هنري خود را مديون سه مجموعه‌ي ارزشمند شخصي است. مجموعه‌ي هنر مدرن موزوروف و Schukin (شامل آثار شگفت‌انگيزي از مونه، ونگوگ و ماتيس) و مجموعه‌ي مجسمه‌هاي يوناني و رومي Ivan Tsevtaev. علاوه بر اين آثار ارزشمند، معماري بناي اين موزه هم به تنهايي ارزش بازديد را دارد که به طرز خاصي از دوره‌هاي مختلف هنري از جمله معابد مصري تا سبک رنسانس در ساخت آن الهام گرفته شده است.
نکته‌ها:
•    براي صرف ناهار روي کافه‌ي اين موزه حساب باز نکنيد.