شهر مادرید پایتخت اسپانیا را بیشتر بشناسید

 مادرید (Madrid) پایتخت و بزرگترین شهر اسپانیا است که درست در مرکز کشور واقع شده است، پایتخت جامعه خودمختار با همین نام (Comunidad de Madrid) است. جمعیت این شهر تقریباً 3.3 میلیون نفر با جمعیت منطقه اطراف شهر تقریباً 6.5 میلیون نفر است. شهر مادرید دومین شهر بزرگ در اتحادیه اروپا است که فقط از برلین پیشی گرفته است ، و کلان شهر یکپارچه آن دومین کشور بزرگ در اتحادیه اروپا است و تنها از پاریس کوچکتر است. و مساحت آن  604.3 کیلومتر مربع (233.3 متر مربع) را دربر می گیرد. مادرید بیشتر به خاطر میراث فرهنگی و هنری عالی خود شناخته شده است ، نمونه خوبی از آن موزه ال پرادو است. مادرید همچنین دارای برخی از سرزنده ترین زندگی شبانه در جهان است.

 
 
موقعیت جغرافیایی شهر مادرید 
شهر مادرید درست در شمال شرقی مرکز جغرافیایی شبه جزیره ایبری، در وسط فلات مرکزی کاستیلین اسپانیا (Meseta central) ، در ارتفاع متوسط 650 متر واقع شده است. بیش از یک چهارم مساحت شهری مادرید تحت پوشش منطقه حفاظت شده عمدتا جنگلی الپاردو قرار دارد. تقریباً همه مشهورترین مناطق گردشگری در مرکز شهر شامل :  پورتا دل سول ، شهردار پلازا ، پالاسیو رئال و پلازا دو کلن واقع شده اند. خیابان های اصلی مادرید شامل خیابان Gran Via ، خیابان Alcalá و Paseo de la Castellana است.
 
آب و هوای شهر مادرید 
شهر مادرید دارای آب و هوای مدیترانه ای داخلی  در نیمه غربی شهر است که در نیمه شرقی به یک آب و هوای نیمه خشک منتقل می شود. زمستان ها به دلیل ارتفاع زیاد ، که تقریباً 667 متر (2،188 فوت) از سطح دریا دارند ، خنک هستند ، از جمله بارش برف های پراکنده و یخبندان های مکرر بین دسامبر و فوریه. تابستانها گرم است ، در گرم ترین ماه ژوئیه ، متوسط دمای هوا در طول روز بین 32 تا 34 درجه سانتیگراد (90 تا 93 درجه فارنهایت) بسته به موقعیت مکانی است ، با حداکثر درجه حرارت معمولاً در طی مکرر از 35 درجه سانتیگراد (95 درجه فارنهایت) بالا می رود. امواج گرما به دلیل ارتفاع و آب و هوای خشک مادرید ، دامنه های روزانه اغلب در طول تابستان قابل توجه است. بهار و پاییز به طور قطع بهترین زمان برای بازدید ، به ویژه ماه های آوریل ، مه ، ژوئن ، سپتامبر و اکتبر است. در طی تابستان میزان بارش بسیار کم است و در طول زمستان نیز کمتر باران می بارد. در زمستان ، برف به صورت پراکنده رخ می دهد. با این حال ، بارش برف معمولاً فقط برای چند روز ادامه دارد ، اما در دامنه کوه های مجاور در نزدیکی شهر مادرید بارش برف فراوان است.
 
فرهنگ مردم مادرید
فرهنگ شهر مادرید، به عنوان مرکز امپراتوری اسپانیا، تا حد زیادی تحت تأثیر تاریخ سلطنتی آن است. کاخ رویال، اماکن بزرگ و ساختمان های سلطنتی اسپانیا ، کلیساهای بزرگ کار رفته در مادرید و همچنین معماری قرون وسطایی بسیار فراوان است، اگرچه امروزه مادرید به همان اندازه برلین یا لندن یک شهر ، پر از معماری جدید ، سبک زندگی مدرن است.  مادرید مجموعه زیبایی از گالری های هنری و موزه ها دارد که هر ساله هزاران بازدید کننده را به خود جلب می کند. مشهورترین آنها El Prado ، موزه Thyssen و موزه Reina Sofia است. این شهر همچنین دارای چندین تئاتر محبوب است که نمایش های دیدنی ، موزیکال ، درام و کمدی را به نمایش می گذارند. و شهر پایتخت میزبان بسیاری از برنامه ها و کنسرت های مهم موسیقی است، و همچنین می توانید گروههای بزرگ محلی را که در بسیاری از مناطق به صورت زنده اجرا دارند را پیدا کنید. به نظر می رسد که پایتخت دیکتاتوری فرانسوی (1939-1975) باعث شده است که این شهر هنوز هم برای بسیاری از اسپانیایی ها نماینده محافظه کار اسپانیا باشد. 
 
منبع: کنپارس تراول