چشمه (Çeşme) و جاذبه های گردشگری آن

شهر چشمه (Çe?me) يکي از شهر هاي توريستي استان ازمير در ترکيه است که در ?? کيلومتري غرب شهر ازمير واقع شده و در انتهاي شبه جزيره اي به همين نام قرار دارد. اگر قصد خريد تور چشمه را داريد، خواندن اين مطلب را به شما توصيه مي کنيم.چشمه سرزمين آفتاب ، آبهاي گرم شفابخش و سواحل شني است. اين نام به واسطه چشمه هاي آب سردي که در طول زمان افزايش يافته به اين منطقه داده شده است. کشتي رانان و دريا نوردان شهر چشمه را بندر کوچک ناميده اند.
از مهم ترين اتفاقات اين شهر زيبا مي توان به جشنواره بين المللي موسيقي اشاره کرد که هر ساله در ماه جولاي برگزار مي شود و يکي از پرطرفدارترين جشن‌هاي سالانه‌ي ترکيه به شمار مي رود.
چشمه داراي آب و هواي گرم مناطق مديترانه اي و در معرض بادهاي شمالي است.
اماکن تاريخي شهر چشمه
شهر تاريخي ?on در ?? کيلومتري شمال چشمه قرار دارد همچنين در شرق چشمه بندر Erythral در کالم بورنو در سالهاي ???? پيش از ميلاد يک محل مسکوني کوچک بوده است. شهر باستاني Erythral که در روستاي ايلديري چشمه کشف شده و نيز قلعه چشمه که از دوران عثماني پا برجا مانده همراه با کاروانسراي ، چشمه هاي فراوان و نمونه هاي معماري شهري همه از منابع تاريخي و باستاني اين شهر است.
در تپه وسط شهر چشمه، و در حفاري هايي که در اکروپل انجام يافته و امروز آثار آن ديده مي شود مجسمه هاي کوچکي که بعنوان هديه به عبادتگاه Athena Pallas تقديم شده بود پيدا شده است . مهمترين اثر بدست آمده ، مجسمه زني متعلق به دوره Arkaik مي باشد که هم اکنون در موزه باستان شناسي ازمير نگهداري مي شود.
اماکن تفريحي و توريستي شهر چشمه
ايليکا (Ilica) يکي از استراحتگاه‌هاي چشمه است که در فاصله ? کيلومتري شرق آن قرار دارد. چشمه‌هاي آب گرم و سرد معدني ايليکا، علت اصلي نام‌گذاري شهر چشمه به اين نام بوده‌اند. اين منطقه در ابتدا محلي براي استراحت ثروتمندان ازمير در روزهاي گرم تابستان بود، اما امروزه يکي از پرطرفدارترين استراحتگاه‌هاي ترکيه در بين توريست ها محسوب مي‌شود. نحوه قرارگيري چشمه‌ها در ساحل درياي اژه و از بين رفتن مرزهاي بين آن‌ها، زيبايي‌هاي چشمه را دوچندان کرده است. شنا در چشمه‌هاي آب سرد در روزهاي گرم تابستاني و يا چشمه هاي آب گرم شفادهنده‌ي آن، در کنار آب هاي نيلگون اژه، تجربه‌اي بي نظير خواهد بود.
شهر چشمه مرکز موج‌ سواري ترکيه و يکي از بهترين اقامتگاه‌ هاي موج‌ سواران دنيا محسوب مي‌شود، به‌ ويژه منطقه آلکاتي (Alacati) آن که عمق آب‌هاي اين منطقه تا فاصله ??? متري از ساحل هم در حدود يک متر باقي مي‌ماند و بادهاي آن هيچ ‌وقت تمامي ندارند. همين امر پاي چندين مدرسه‌ي آموزش موج‌ سواري را به آلکاتي کشانده است. جشنواره موج‌ سواري چشمه همه ‌ساله در اين منطقه برگزار مي‌شود.