اهمیت داشتن دعوتنامه کار برای مهاجرت به کانادا

از ابتداي سال ???? ميلادي نظر به معرفي روش جديد ورود سريع (اکسپرس انتري) به کانادا اطلاعات زير بروز نيست.

اين نوشته در تاريخ ?? مارس ???? ميلادي برابر ? فروردين ماه ???? ويرايش شد.

نکته: اگر با دعوتنامه کار براي مهاجرت به کانادا AEO آشنايي نداريد پيش از مطالعه نوشته حاضر به مطلب زير مراجعه فرماييد:

دعوتنامه کار (شغلي) براي مهاجرت به کانادا Arranged Employment Offer
در حال حاضر بزرگترين گروه مهاجر به کانادا گروه متخصصين (افراد ماهر) است که تحت عنوان Federal Skilled Worker وارد کانادا مي شوند [لينک]. اين گروه بر اين اساس انتخاب مي شوند که مي توانند بعد از ورود به کانادا روي پاي خودشان بايستند و کار و زندگي کنند. متاسفانه بسياري از اين افراد در بدو ورود دچار مشکل کاريابي مي شوند و معمولا چند ماهي طول مي کشد تا بتوانند در اينجا جا بيافتند. شايد تنها راهي که براي حل اين مشکل وجود دارد اين است که فرد مهاجر پيش از ورود به کانادا از سوي يک شرکت کانادايي دعوت به کار شده باشد. از اينجاست که داشتن دعوتنامه کار Arranged Employment Offer يا AEO اهميت پيدا مي کند. من در نوشته ديگري AEO را تشريح کرده ام. براي آشنايي بيشتر با AEO اينجا کليک کنيد.

داشتن دعوتنامه کار AEO از چند جهت اهميت بسزايي دارد.

در حال حاضر طبق دستورالعمل وزير مهاجرت Ministerial Instructions براي اقدام در دسته متخصصين فدرال سه شرط تعيين شده باشد که بايد حتما يکي از آنها را داشته باشيد تا بتوانيد از طريق Skilled Worker (دسته متخصصين يا کارکنان ماهر) اقدام کنيد. يکي از اين سه شرط داشتن دعوتنامه شغلي است. براي اطلاعات بيشتر درباره اين دوشرط اينجا کليک کنيد.
از تاريخ ?? جون ???? ظرفيت پذيرش متخصصين به کانادا محدود شده است، اما اگر دعوتنامه شغلي داشته باشيد اين محدوديت ها شامل حال شما نمي شود.
اگر اين دعوتنامه را داشته باشيد، از شرط داشتن منابع مالي براي ورود به کانادا معاف مي شويد. براي اطلاع بيشتر درباره شرط مالي اينجا کليک کنيد. با معافيت حاصل از دعوتنامه کار از شر ارائه مدارک بانکي و مسايل مالي مهاجرت بالکل راحت مي شويد.
با داشتن اين دعوتنامه تا ?? امتياز به نمرات شما اضافه مي شود. در مجموع براي قبولي به ?? امتياز از کل ??? امتياز موجود احتياج داريد. از اين مقدار ?? امتياز آن دقيقا مربوط به AEO است. اما يکي ديگر از جاهايي که امتياز مي آوريد Adaptability (سازگاري) نام دارد که بيشتر افراد از طريق تحصيلات همسرشان يا داشتن فاميل درجه يک در کانادا ?? امتياز آن را پر مي کنند. اگر نتوانيد در اين بخش امتياز بياوريد ولي AEO يا همان دعوتنامه کار داشته باشيد، تا ? امتياز ديگر به شما تعلق مي گيرد. آنهايي که براي مهاجرت اقدام کرده اند مي دانند که داشتن مجموع ?? تا ?? امتياز به خاطر دعوتنامه کار بسيار ارزشمند است. براي اطلاعات بيشتر در مورد امتيازبندي گروه کارکنان ماهر اينجا کليک کنيد.
اگر دعوتنامه شما واقعي باشد، به محض ورود به کانادا مستقيما سر کار مي رويد و بزرگترين مانعي را که تازه مهاجران با آن مواجه هستند پشت سر مي گذاريد. براي اطلاعات بيشتر به نوشته کارفرمايان کانادايي و استخدام متخصصان ايراني مراجعه کنيد.