راهنمای جامع سفر به آنتالیا

کشور ترکيه يکي از مقاصد پرطرفدار گردشگري براي ما ايرانيان محسوب مي‌شود. اين کشور علاوه بر مکان‌هاي تاريخي فراوان به واسطه احاطه شدن با آب، آب و هواي خوبي هم دارد. آنتاليا يکي از شهرهاي خوش آب و هواي اين کشور است که داراي طبيعت چشم نوازي است.

آنتاليا يکي از زيباترين شهرهايي است که به عمر خود ديده‌ايد.
امروزه گردشگراني که به اين شهر سفر مي‌کنند، مي‌توانند براحتي مفهوم واقعي حرف ابن بطوطه را دريابند. آنتاليا يک شهر مهم در بخش شرقي ساحل مديترانه است. اين شهر روي يک زمين حاصلخيز و مسطح واقع شده است و از نظر ارتفاعات پوشيده از برف هم چيزي کم ندارد.
آنهايي که علاقه به تاريخ دارند هم در اين شهر مايوس نخواهند شد. غار کارائين که در شمال اين شهر واقع شده است آثاري از روميان، امپراطوري روم شرقي و سلسله‌ي سلجوقيان را در دل خود پنهان کرده است. تور آنتاليا
امروزه با سفر به آنتاليا شهري مرکب از مدرنيته و سنت را خواهيد ديد. از بحث زيبايي‌ها و جاذبه‌هاي گردشگري هر شهر که بگذريم، موارد مهم ديگري هم هستند که بايد براي سفر به آنها توجه کنيم و از آنها بدانيم.

فرودگاه
فرودگاه بين‌المللي آنتاليا با فاصله‌ي حدودا ?? کيلومتري شرق شهر قرار گرفته است و براي هر دو پرواز چارتر و معمولي مورد استفاده قرار مي‌گيرد. البته گردشگران ايراني بايد بدانند که پروازهاي ايراني اجازه‌ي فرود در اين فرودگاه را ندارند و به اجبار بايد از فرودگاه اسپارتا استفاده کنند که ? ساعت تا آنتاليا فاصله دارد.

اگر پروازتان در فرودگاه بين‌المللي آنتاليا نشست، مي‌توانيد با استفاده از تاکسي‌هاي موجود به مقصد مورد علاقه‌اتان برسيد. به علاوه مي‌توانيد از اتوبوس‌هايي که هر ?? دقيقه به سمت مرکز شهر حرکت مي‌کنند نيز استفاده کنيد.

يکي از مهم‌ترين بخش‌هاي يک سفر آگاهي راجع به حمل و نقل عمومي شهر يا کشور ميزبان است. خوشبختانه در آنتاليا هم مي‌توان به وسايل نقليه‌ي متنوعي چون دولموش و ميني‌بوس دسترسي داشت. هر کدام از اين‌ها مزيت‌ها و معايب خاص خودشان را دارند. دولموش کمي گران‌تر از ميني‌بوس‌ها و اتوبوس‌ها تمام مي‌شود، ولي مي‌توانيد هر جايي که بخواهيد پياده شويد.

?? شهر جادويي ترکيه
در آنتاليا علاوه بر مکان‌هاي طبيعي زيبا و خيره‌کننده، آثار تاريخي زيادي هم براي ديدن وجود دارد. آنهايي که به تاريخ علاقه دارند، مي‌توانند از تعداد زيادي سايت تاريخي موجود در اين شهر ديدن کنند. آثار تاريخي چون طاق نصرت هادريانوس، هيراپوليس و منار شياردار از اين دسته‌اند.