ماه عسل در مراکش- مغرب

ماه عسل رسم ديرينه‌ي ايراني نيست اما از هر جا که به فرهنگ ما وارد شد، اکنون جز رسومات ما نيز هست. شايد دليل فراگيرشدن اين فرهنگ اين است که آرامش و سکوتي رمانتيک و دو نفره براي شروع زندگي دردنياي پرهرج‌ومرج امروز ضروري است. استرس‌هاي قبل از تشريفات آغاز زندگي را جايي بايد گذاشت و صفحه‌اي نو از زندگي را ورق زد. اگر قصد سفر به مراکش را داريد يا در حال رزرو تور مراکش نوروز 96 هستيد ، در ادامه همراه ما باشيد. سعي کرده‌ايم که مناسب‌ترين شهر‌هاي جهان را براي ماه عسلي به ياد ماندني معرفي کنيم. مراکش شهري مست و در يک کلام مرموز است. ادويه‌جات و ترشي‌جات ،مارهاي افسونگر، شفادهندگان ديني، بازارها و مارکت‌ها و بافت قديمي شهر که پر از گذرگاه‌هاي درهم تنيده‌ي باريک و فروشگاه‌هاي محلي ، در مقابل بخش مدرن و اروپايي با فست فودها و فروشگاه‌هاي برند امروزي است، به افسونگري اين شهر مي‌افزايد .
اطلاعات ضروري:
شرايط ورود: گذرنامه معتبر به مدت حداقل ? ماه از تاريخ ورود
زبان‌ها:عربي، فرانسه و اسپانيايي (مشترک در شمال و جنوب دور)
وضعيت آب و هوا
آب و هواي مراکش گرم‌ و تقريبا هميشه آفتابي است. در طول تابستان به رغم محيط صحرايي اطراف، به طرز عذاب‌آوري با هواي داغ و مرطوبي روبه‌رو هستيم. زمستان‌هاي اين شهر معمولا مطلوب و گرم است و مراکش را به مکاني خوب براي فرار از سرماي شمال تبديل کرده‌است. با اين وجود اغلب مردم با هم اتفاق نظر دارند که بهترين زمان براي سفر به مراکش، فصل‌هاي زيباي بهار يا پاييز است. زمستان‌ها هوا در طول شب کاملا سرد مي‌شود، اما در بهار و پاييز درجه حرارت هوا در بيشتر ساعات شبانه روز بسيار مطلوب است. نکته‌ي قابل توجه اينکه، تابستان‌هاي مراکش مي‌توانند مضحک باشند زيرا با ترکيبي از گرما و رطوبت بيشتر مردم پوستي خشک و چروک دارند. مردم محلي در طول روز به سايه‌ها پناه مي‌برند و بيرون نمي‌آيند، گردشگران باهوش هم اگر نمي‌توانند در ماه‌هاي ديگر به مراکش سفر کنند،  کاري مشابه انجام مي‌دهند.
بهترين زمان براي رزو و هتل
هتل‌هاي مراکش در تمام طول سال، تغيير قيمت فاحشي را شاهد نيستند. اگرچه در صورتي که خوش‌شانس باشيد، ممکن است به پيشنهادهاي خوبي به خصوص در مکان‌هاي باکيفيت در ماه‌هاي بخارآلود تابستان برخورد کنيد. فصل‌هاي پرگردشگر يا به اصطلاح High Season که به طبع آن قيمت‌ها افزايش مي‌يابد، اساسا از اواخر اکتبر تا ماه مه به طول مي‌انجامد. البته در نقاط ارزان، قيمت‌ها تقريبا ثابت مي‌مانند. در نقطه‌ي مقابل همانطور که احتمالا حدس مي‌زنيد، فصل‌هاي کم‌گردشگر يا به اصطلاح off season، ماه‌هاي گرم تابستان به ويژه ماه‌هاي جولاي و آگوست هستند. در اين مدت همانطور که گفتيم هوا تقريبا غير قابل تحمل مي‌شود و اکثر هتل‌هاي مجلل کم و بيش خالي هستند. اگر دنبال هتل‌هاي ? ستاره يا بالاتر مي‌گرديد، ممکن است با محدوده‌ي وسيعي از قيمت‌ها روبه‌رو شويد و  اگر به صورت آنلاين به جستجو بپردازيد، ممکن است در مکان‌هايي که اتاق‌هاي خالي دارند با پيشنهادهاي بسيار خوبي روبرو شويد. در نهايت توصيه مي‌کنيم که از قبل و به صورت آنلاين اقدام به رزرو اتاق کنيد.
بهترين جاذبه‌ها و تفريحاتي که در مراکش بايد ببينيد و انجام دهيد
تور کاخ‌ها
 اين شهر مرموز به صورت امپراتوري از قصرهاي شگفت انگيز درآمده‌است . از جمله‌ي اين قصرها، مي‌توان به قصر Ait-Ben-Haddou که بيرون شهر قرارگرفته و در فيلم لورنس عربستان استفاده شده‌است يا کاخ دارسي سيد (Dar Si Said) که امروزه ميزبان موزه‌ي هنر مراکش است و کاخ  قرن شانزدهمي البديع که زماني بزرگ‌ترين کاخ مراکش بود و امروزه ويرانه‌اي بيش نيست، اشاره کرد. يکي ديگر از جاذبه‌هايي که مي‌توان آن را هم‌تراز با کاخ‌ها در نظر گرفت، مقبره‌‌هاي سعديان است که آرامگاه‌هايي بسيار غني در محيط‌هاي باغي دوست‌داشتني است.
سرگردان‌شدن در مدينه
مدينه بخش قديمي مراکش است که هنوزهم توسط ديواره‌ها و استحکامات قرن دوازدهمي احاطه شده‌است. قدم‌زدن در خيابا‌ن‌هاي قديمي اين منطقه شما را به حال و هواي گذشته مي‌برد. تجربه‌ي حاصل از اين منطقه با گذشت قرن‌ها همچنان بدون تغيير  باقي مانده‌است. ازصداي انعکاس اذان جلوي مسجد جامع کتيبه (Koutoubia) گرفته، تا بوي زيره، چاي نعناع و نان جو که هوا را پر مي‌کنند، باعث ايجاد فضايي فوق‌العاده و تکرارنشدني مي‌شوند. مدينه به‌عنوان ميراث جهاني در يونسکو به ثبت رسيده‌است و تجربه‌ي نادري از واقعيت و حال و هواي گذشته را فراهم مي‌کند.
خريد در سوق‌ها (مارکت‌ها)
خريدکردن که قرن‌ها بخش مهمي از زندگي مراکشي‌ها بوده است از واجباتي است که در سفر به مراکش بايد تجربه کنيد. اغلب اجناس اين مارکت‌ها بدون برچسب هستند و قيمت ثابتي ندارند بنابراين امکان چانه‌زدن وجود دارد. افرادي که اهل چانه‌زني هستند، پاداش‌هاي زيادي از جمله گليم و فرش دست‌بافت از کوه‌هاي اطلس، جواهرات برنجي و نقره، سراميک، چرم، پارچه، لباس و مجموعه اي از شگفتي‌هاي صنايع دستي را دريافت مي‌کنند.
گشت و گذاردر ميدان جماع‌الفنا:
ميدان جماع‌الفنا را مي‌توان قلب مدينه ناميد. در اين ميدان مي‌توانيد براي ناهار توقف کنيد و غذاهاي مختلف را با قيمت‌هاي متنوع تجربه کنيد. در غرفه‌هاي ميدان، کيک‌هاي خوشمزه و چاي جينسينگ به فروش مي‌رسد که به تجربه‌اش مي‌ارزد. همچنين رستوران‌هاي روي پشت بام و غرفه‌هاي تراسي، مناظري عالي را در اختيارتان مي‌گذارند. به طور کلي اين ميدان را مي توان برجسته‌ترين نقطه‌ي شهر مراکش دانست که در طول روز پر از سرگرمي و کلاهبردار (مراقب باشيد) است و در شب به يکي از بهترين نقاط روباز جهان براي ميل‌کردن غذا تبديل مي‌شود. بازديد از اين ميدان را به‌هيچ‌وجه از دست ندهيد.
 بازديد ازباغ Majorelle Garden
تجربه‌ي بيشتر از ?? سالِ طراحي به نام Jacques Majorelle در ساخت اين بنا به کار گرفته شده‌است. واحه‌اي در دل خيابان‌هاي شلوغ مراکش که محيطي عالي را براي فرار از سر و صدا و شلوغي شهر فراهم کرده‌است. در اينجا مسيرها با درختان بلند نخل، گياهان شگفت‌انگيز، معماري‌هاي سنتي در هر گوشه، موزائيک‌هايي با رنگ آبي لاجوردي، کاشي‌هاي روشن زردرنگ و همچنين گياهان کاکتوس و گل‌هاي نيلوفر مزين شده‌اند که چشم‌اندازي بي‌نظير را به وجود آورده‌اند. در اين مکان گياهان جادويي براي پرندگان آوازخوان تبديل به آشيانه شده‌اند. جويبارها، استخرها و فواره‌ها اين نقطه را به محيطي جذاب تبديل کرده‌اند. بازديد از اين مکان شگفت‌انگيز را به‌هيچ‌وجه از دست ندهيد.
چشمه‌ي آب گرم Mythic Oriental
پس از گشت و گذاري طولاني در اطراف و آفتاب سوختگي، استراحت و تمدد اعصاب در حمام يکي از بهترين کارهايي است که مي توان انجام داد. در اين حمام مي توان از ماساژ، اسکراب بدن (چرک زدايي)، آب‌درماني و اتاق‌هاي بخار لذت برد. در اينجا مي‌توانيد روي مبل بنشينيد، به موسيقي آرامش‌بخش گوش دهيد و چاي تسکين‌دهنده به همراه شيريني‌هاي خوشمزه ميل کنيد. نکته جالب اينکه اين چشمه را مي‌توان با توجه به انتظار شما و همراهانتان سفارشي‌سازي کرد. شايد اين حمام نسبت به ديگر حمام‌هاي اين شهر کمتر سنتي باشد، اما مي توان اطمينان داشت که با محيطي تميز، ايمن و داراي امکانات پرزرق‌وبرق روبه‌رو هستيم.
سفري يک روزه داشته باشيد
دامنه‌ي کوه‌هاي اطلس فقط ?? دقيقه با مراکش فاصله دارد . اين کوه‌ها براي سفري يک‌روزه  يا يک ماجرا جويي شبانه عالي است. بندر کوه‌هاي اطلس داراي تعدادي مکان جالب است از جمله مساجد قديمي، روستا‌هايي که به نظر مي‌رسد از اطراف کوه‌ها سربرآورده‌اند و بازارها و جاده‌هاي مارپيچي که منظره‌اي مبهوت‌کننده را ارائه مي‌دهند. همچنين کوهپيمايي يکي از فعاليت‌هاي جذاب در اين منظقه است. پيشنهاد ما اين است در هتل تفريحي زيباي La Roseraie که داراي باغي دوست‌داشتني، نماي کوهستاني، استخر سرپوشيده و فضاي باز و اسب‌سواري است براي ناهار يا گذراندن شب توقف کنيد.
گلف
شايد از خودتان بپرسيد که چرا براي بازي گلف بايد به مراکش رفت؟ دلايل روشني وجود دارد که يکي از آن‌ها انتخاب دوره‌هاي خوب با قيمت‌هاي عالي است . باشگاه Palm Golf طراحي‌شده توسط رابرت ترنت جونز (Robert Trent Jones Sr) داراي ويژگي‌هاي بيشماري از جمله بانکرها (قسمت‌هاي بدون چمن گلف)، هفت درياچه و درختان نخلي که درطول قسمت‌هاي چمن کاملا کوتاه‌شده بين نقطه‌ي شروع و پايان گلف رديف شده‌است. باشگاه رويال گلف مورد علاقه‌ي چرچيل و آويزنهاور بود که محيطي باشکوه در ميان درختان اوکاليپتوس، پرتقال و سرو ارائه مي‌دهد. باشگاه Amelkis Golf Course براي بازي‌کردن دوره‌هاي گلف آمريکايي، با چشم‌انداز فوق‌العاده‌ي کوه‌هاي اطلس و درختان زيتون و نخل تنظيم شده‌است.