معرفی آنتالیا

تور آنتاليا رو انتخاب کردين يا اينکه دارين سبک سنگين ميکنين که واسه سفر ترکيه تون ، اين شهر ساحلي ترکيه رو انتخاب کنين يا نه ؟!
حتي اگه هنوز تصميمتون قطعي نباشه ، وقتي با مکانهاي توريستي آنتاليا آشنا بشين ، نظرتون مساعد ميشه و سفر آنتاليا رو از دست نميدين ! آنتاليا در منطقه مديترانه و در غرب ترکيه اس. اين شهر از سمت شمال با شهر بوردور ، از جنوب به درياي مديترانه ، از شرق به شهر سريک ، از غرب به شهر کورکوتلي و از جنوب غرب به شهر کمر احاطه شده‌ . رود آکسو تنها رودخونه اين منطقه اس که نهايتا به آبشار دودن ختم ميشه که از جاذبه هاي گردشگري آنتالياس . در اين سفر يه برنامه حسابي بچينين که همه اماکن ديدني آنتاليا رو ببينين و لذت ببرين . ديدني هاي شهر انتاليا همه رو مجوب ميکنه .
ديدني هاي آنتاليا دو دسته ميشن :
1.    ديدني هاي طبيعي آنتاليا
2.    ديدني هاي تاريخي و موزه هاي آنتاليا
اگه از ديدن زيبايي هاي طبيعت بيشتر لذت ميبرين ، بهتره از سوحل لارا ، کنيالتي ، کمر ، سيده ، بلک ، ديدن کنين و از تفريحگاههاي مجهز و ساحلي اين مناطق که به افراد علاقمند به ورزش هاي آبي از جمله قايقراني و دريانوردي ، سرويس ميده ، لذت ببرين . اين سواحل ماسه اي پلاژهاي زيبايي دارن . لنگرگاه آنتاليا ، غار کارائين ، آبشارهاي دودن و كورشوفلي ، پارک ياووز اوزجان ، پاموک کاله (پاموک قلعه) که در زبان ترکي به معني قصر پنبه اي ست و ديدن اونو نبايد از دست داد ، دره عميق پلدار(کورپولو کانيون) که يک راه خوش منظره به پارک ملي دره پلداره و از روي يک رودخانه کوهستاني و از ميان جنگلهاي بکر با آبشارهاي خروشان رد مي شه و … همه و همه از جاذبه هاي طبيعي آنتاليا هستن که با ديدنشون شگفت زده ميشين .
آبشارهاي دودن آنتاليا
اما ديدني هاي تاريخي آنتاليا که از تاريخ ترکيه حرف ميزنن و گردشگراي آنتاليا رو متحير ميکنن ، جذابيت خودشو داره : کسيک مناره آنتاليا که در کليساي کورکوت قرار گرفته در قرن پنجم ميلادي به نام مريم مقدس ساخته و در زمان بايزيد دوم به دستور شاهزاده کورکوت به مسجد تبديل شده ، حمام رومي آنتاليا که داراي فضاي آرامش بخشه و در ميان جنگل هاي درختان کاج اقامتگاه سورگون قرار گرفته ، آسپندوس که به آمفي تاتر معروفه و در8 کيلو متري شهر سريک واقع شده اين شهر 1000 سال قبل از ميلاد به دست يونانيان بنا شده است و يکي از ثروتمند ترين شهرهاي زمان خودش بوده ، پرگه که شهري باستانيه و در18 کيلومتري آنتالياس و مرکز تجارت يونانيا بوده و در آخر موزه آنتاليا که حرفهاي زيادي از تاريخ آنتاليا داره . قيمت بليط موزه آنتاليا 15 لير براي بزرگسالانه و بازديد موزه سه شنبه ها تا يکشنبه ها، از آوريل تا اکتبر از 9:00 تا 19:30؛ و از نوامبر تا مارس از ساعت 8:30 تا 17:00 امکان پذيره . جاذبه هاي ديدني آنتاليا رو تو سفر به اين شهر از دست ندين .
باديد از اين ديدنيهاي آنتاليا هزينه زيادي نداره و تورهايي همراه ليدر براتون در نظر گرفته ميشه که براحتي از اين اماکن ديدن کنين ، آدرس مکان هاي ديدني آنتاليا هم در کنار معرفيشون تو سايت اومده البته ميتونين تصاوير مکان هاي ديدني آنتاليا رو هم در هر صفحه ببينين .
انتاليا ترکيه تابستونا گرم و طولانيه حتي زمستونم بارندگي بسيار نادره و باروناي سيل آسا بيشتر در فصل پاييز ديده ميشه . پس اگه بهار و تابستونو واسه اين سفر انتخاب کردين ، نگران آب و هوا نباشين و قبل از سفر به آنتاليا ليستي از مکانهاي ديدني آنتاليا که کم هم نيستند ، آماده کنين . ديدنيهاي انتاليا ترکيه حتما شما را مجذوب ميکنه !