موزه کارخانه راحمی کوچ

تور استانبول- این موزه در محله هاسکوی قرار گرفته و تاریخ آن مربوط به دوره عثمانیها می باشد. از این مکان در گذشته با نام لنگرخانه نیز یاد می شده است. علت نامگذاری این مکان با این نام دست ساخته های آهنی و استیلی است که در آنجا وجود دارد. در حالحاضر در این موزه پیشرفت صنعتی محقق شده از گذشته تا به حال به شکل مناسبی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است. (این موزه همه روزه به جز روزهای دوشنبه برای بازدید همگان باز می باشد).
در قسمت بالای تنگه بسفر و در حوالی منطقه بیوک دره ، موزه صادبرک خانم قرار دارد. در این موزه دو ویلای بسیار زیبا مربوط به قرن نوزدهم میلادی جای گرفته است.
اخیراً یک موزه خصوصی که در آن آثاری از هنرهای تزئینی نگهداری می شود نیز مراحل تکمیلی خود را سیر می کند. هم چنین یافته های جدید در زمینه باستان شناسی نیز در همین مکان نگهداری می شود .( بازدید از این موزه همه روزه به جز روزهای چهارشنبه ممکن است).
برای اینکه تنوعی هم شده باشد می توانید از موزه کارتون و کاریکاتور که در منطقه فاتح در بلوار آتاتورک قرار گرفته نیز دیدن نمائید. این موزه در مدرسه غضنفر آقا که در قرن 16 میلادی ساخته شده است قرار گرفته است (بازدید از این موزه همه روزه از ساعت 9 صبح الی 6 بعدازظهر ممکن می باشد).