مهاجرت به آمریکا از طریق ازدواج

يکي از مسائلي که در مورد مهاجرت به آمريکا مي توان حساسيت زيادي داشته و براي بسياري از افراد جاي سوال باشد مهاجرت به آمريکا از طريق ازدواج مي باشد. که به دليل پيچيده بودن اين شرايط در مشاوره هاي تلفني و حضوري خود در ميان مردم عزيز مشاهده ميکنيم که يک متقاضي در عين حال که مي تواند به صورت کاملا قانوني به امريکا رفته و با مورد علاقه خود ازدواج کند تنها به دليل ناآگاهي از قوانين مرتکب اشتباهاتي شده است و راههايي را رفنه است که اصلا توصيه نميشود.

در واقع براي اخذ ويزاي نامزدي يا اخذ اقامت آمريکا از طريق ازدواج متقاضي يعني کسي که مي خواهد فردي را وارد امريکا کند. بايد شهروند کشور آمريکا باشد توجه کنيد که بر خلاف نظر بسياري از مردم گرين کارت و شهروندي کاملا متمايز و متاوت ميباشند. در صورتيکه داشتن گرين کارت به معناي داشتن اقامت دائم کشوره آمريکا مي باشد شهروندي را اگر بخواهيم خلاصه کنيم شهروند يک کشور پاسپورت رسمي ان کشور را دارد.

با توجه به مسائل ذکر شده در بالا فردي که شهروند کشور آمريکا باشد مي تواند درخواست ويزاي نامزدي يا اصطلاحا ًk1 را براي فرد مورد علاقه خود کند در زير شرايط مورد نياز را با جزئيات ذکر مي کنيم.

شروط اخذ ويزاي نامزدي آمريکا :
?-متقاضي ويزا بايد يک شهروند آمريکايي باشد.
?-دو طرف از لحاظ قانوني مشکلي براي ازدواج کردن نداشته باشند.
?-شخصي که فاقد مليت آمريکا اي است بايد به قصد ازدواج وارد خاک آمريکا شويد، و بايد ظرف ??روز اين ازدواج صورت گيرد.
دو نفري که قصد ازدواج دارند بايد در ?سال گذشته همديگر را حضوراً و شخصاً ملاقات کرده باشند.

براي اين که اين ازدواج قانوني باشد هر دو طرف بايد به سن قانوني رسيده باشند و يا اگر متارکه کرده‌اند، بايد تمامي مراحل قانوني طلاق را سپري کرده باشند و قانونا از همسر قبلي خود جدا شده باشند. به عنوان مثال اگر يک شهروند آمريکاي با يک شهروند غير آمريکاي ازدواج کند و همسر خود را به آمريکا آورده باشد و سپس در خارج از آمريکا تقاضاي طلاق داده باشد، اين باعث مي‌شود که آن‌ها نتوانند قانوني ازدواج کنند. همچنين کساني که قصد ازدواج با خاله زاده، عمه زاده، عموزاده و يا دايي زاده خود را دارند، قوانين ايالتي و يا محل اقامت آن‌ها ممکن است مانع براي گرفتن ويزاي نامزدي باشد.
منبع: ملک پور