آیا شما آمادگی لازم را برای شروع پروسه مهاجرت دارید؟

آمادگی فرهنگی‌
استرالیا و ایران از لحاظ فرهنگی‌ با هم تفاوتهای بسیاری دارند. موضوع اصلا این نیست که کدام بهتر است. هر کدام خوبی ها و بدی های خود را دارند. شما حتما باید در این زمینه مطالعاتی انجام دهید. هر چند نظر‌ها بسیار متفاوت خواهد بود. در اینجا چندین نکته ذکر میشود اما بدیهیست که فرهنگ مقوله ایی بسیار پیچیده می‌باشد که به چند نکته خلاصه نمی شود.
- قانون پذیری (راهنمایی و رانندگی، مالیات، حقوق زن و شوهر)
- مسائل دینی و مذهبی‌ (عقاید شما، همسر و فرزندانتان، آمیزش مصالحت آمیز با دیگر مذاهب، ...)

- تربیت فرزندان
- رفت و آمد‌های اجتماعی
- تحمل دوری عزیزان و غربت
آمادگی مالی

که در این زمینه در قسمت‌های بدی مفصل صحبت میشود.
آمادگی خانوادگی
- آیا شما تحمل دوری عزیزانتان را دارید؟
- وابستگی های شما به دوستان و فامیل چقدر است؟
اکیداً توصیه می‌کنیم تا وقتی‌ که بلیط هواپیمای خود را نگرفته اید در مورد برنامه ی‌ زندگیتان از جمله تصمیم برای مهاجرت به دوستان و آشنایان (حتی خیلی‌ نزدیک) چیزی نگویید. حتما با خانواده درجه یک خود مشورت کنید ولی فقط در حد نظرخواهی و با زیرکی. اگر از زمانیکه به قول معروف نه به بار است و نه به دار همه جا جار بزنید که قصد مهاجرت دارید و بعدا به هر دلیل این امر به سرانجام نرسد صحبت ها و حرف و حدیث های زیاد خواهید شنید.

ضمنا معمولا ما ایرانیها از لحاظ عاطفی بسیار وابسته هستیم. لازم نیست بدون ضرورت باعث نگرانی عزیزانتان (مخصوصا پدر و مادر مسن) شوید.

هنگامی که با مطالعه و تحقیق تمام جوانب کار را سنجیدید و به این نتیجه رسیدید که مهاجرت به نفع شماست آنگاه دنبال یک مشاور خوب باشید تا شما را در طی‌ مسیر همراهی کند. داشتن یک مشاور خوب پیمودن این مسیر را بسیار آسانتر می‌سازد. 6-7 ماه مانده به صدور ویزا زمینه را برای عزیزانی که شاید مهاجرت شما برایشان سخت باشد مهیا کنید تا ناگهان شوکه نشوند.