سواحل شرقی آنتالیا یا سواحل ماسه های طلایی

یکی از مهمترین علل شهرت آنتالیا که سبب جذب گردشگران تور ترکیه به این شهر زیبا شده است سواحل شرقی یا سواحل ماسه های طلایی آنتالیا میباشد که از دیدنی های آنتالیا و می تواند تصویر کاملی از یک سفر خیال انگیز را برای گردشگران تور آنتالیا بسازد.
آنتالیا شهری است ساحلی و بسیار زیبا که دارای مکانهای دیدنی انتالیا زیاد است رشته کوههای توروس در این شهر به سمت دریا امتداد پیدا کرده و خط ساحلی نامنظمی از صخر ه های سنگی و خلیج های کوچک بکر را ایجاد نموده است. آنتالیا از غرب از طریق شهر کمر آغاز شده وبطول ۶۰ کیلومتر توام با ساحل زیبای خود به شهر آلانیا در شرق آنتالیا ختم می شود.
آنتالیا پایتخت توریستی ترکیه به شمار می رود و جاذبه های گردشگری انتالیا از جمله سواهل شرقی انتالیا بسیار طبیعی و بکر هستند طول ساحل های آنتالیا بیش از 500 کیلومتر می باشد و به دو بخش سواحل شرقی آنتالیا و سواحل غربی آنتالیا تقشیم شده است عمق دریا در ساحل غربی آنتالیا به خاطر شیب تند کوههای بیشتر می باشد. زیباترین و بکر ترین سواحل , سواحل شرقی آنتالیا یا ماسه های طلایی آنتالیا میباشد .
سواحل شرقی یا سواحل ماسه های طلایی آنتالیا شامل برگ، بلک، آسپندوس، پارک ملی کوبرولو کانيون، آلتينکايا( سلگ)، ماناوگات، سيده، آلاراهان و آلانیا می باشد. این سواحل از برترین دیدنیهای ترکیه و جاذبه های گردشگری آنتالیاست.

دورترین بخش این سواحل که آلانیا می باشد با آنتالیا یک ساعت و نیم فاصله دارد . اگر قصد بازدید از این مناطق را دارید به راحتی می توانید با استفاده از تورهای ترکیه و حتی بدون تورها سفر کوتاهی داشته باشید و از طبیعت زیبا در این منطقه لذت ببرید . به منظور رفاه حال توریست ها و گردشگران تور انتالیا در این سواحل زیبا و بکر امکانات فراوانی را دولت ترکیه ایجاد کرده است.