آماده سازی مدارک مهاجرت

شما در ۲ مرحله به مدارک نیز دارید.

۱. هنگامی که مدارک تحصیلی‌ و سوابق کاری خود را آماده ارسال به موسسه برسی‌ مدارک مربوطه می‌نمایید
و،
۲. هنگامی که مدارک تکمیلی (که شامل مدارک قید شده در بند ۱ نیز می‌باشد) را به اداره مهاجرت ارسال می‌نمایید.
شما حداقل باید ۲ سرّی از مدارک خود ترجمه کنید. یک سرّی معمولا به اداره موسسه برسی‌ مدارک فرستاده میشود و یک سرّی هم باید نهایتان همراه شما باشد.
خوشبختانه از زمانی‌ که DIAC به صورت Online اقدام به پذیرش درخواست‌ها کرده است شما میتوانید همه مدارک را به صورت اسکن شده ارائه دهید. (البته اسکن کردن مدارک هم قوانین خاص خود را دارد).

اما ما اکیداً توصیه می‌کنیم که شما حداقل یک سرّی از اصل مدارک را داشته باشید تا اگر احیانا مسئول پرونده شما آن مدرک را درخواست کرد شما بتوانید سریعاً اصل مدرک را برای CO ارسال نمایید.

در ترجمه کردن مدارک هم دقت نمایید مخصوصا تاریخها. حتما از یک دارالترجمه مطمئن استفاده نمایید و از مترجم بخواهید قبل از ترجمه نهائی و ارسال به دادگستری و وزارت امور خارجه یک چک پرینت به شما بدهد و شما همه چیز را به دقت مطالعه نمایید. ترجمه اشتباه میتواند بسیار به ضرر شما باشد.

برای ارسال مدارک حتما از پست DHL و یا TNT استفاده نمایید.

حتما یک زونکن و یا پوشه داشته باشید که تمامی‌ مدارک مربوط به این پروسه‌ را درون آن قرار دهید. همچنین از تمامی‌ مدارک خود یک اسکن تهیه کنید تا در صورت نیز به راحتی‌ قابل دسترس باشند.

هر موسسه بررسی مدارک فرمهای خاص خود را دارد که حتما باید با دقت فرم های به روز شده آن موسسه را تکمیل نمایید. برای تسریع در برسی‌ مدارک ACS/vetassess/TRA ابتدا از شما می خواهند که به صورت online فرم مربوطه را تکمیل نمایید و سپس فرم امضا شده را به همراه بقیه مدارک برای آنها ارسال کنید.

هنگامی که جواب مثبت بررسی مدرکتان را از موسسه مربوطه دریافت کردید باید Application خود را بصورت آنلاین ارسال نمایید.

بحث در مورد چگونگی ارسال مدارک برای موسسه بررسی کننده مدارک و سپس DIAC بسیار تخصصی تر از موضوع این نوشته می باشد و به شما توصیه می کنیم حتما از یک مشاور با تجربه مورد تایید MARA و یا حداقل از فاروم های اینترنتی مختلفی که در حال حاضر موجود هستند کمک بگیرید. (البته باید مد نظر داشته باشید که حتی شرایط و قوانین موسسات مختلف بررسی مدارک نیز می توانند هر از گاهی تغییر کنند و لذا باید از به روز بودن اطلاعات موجود دراین فاروم ها اطمینان حاصل نمایید.)

دوستان عزیز بنده یک مشاور مهاجرت (یا به اصطلاح غلطی که در ایران رایج شده وکیل مهاجرتی) می باشم. به نفع بنده هست که شما بخواهید پروسه مهاجرت خود را شروع کنید چراکه این احتمال وجود دارد که بنده را به عنوان مشاور (و یا وکیل) خود انتخاب نمایید و این قضیه برای بنده هرچند دردسرهای خاص خود را دارد اما سود هم خواهد داشت. اما بنده به عنوان یک مشاور (وکیل) مهاجرت که با سرد و گرم مهاجرت و کار و زندگی در استرالیا آشنا هستم (بر خلاف برخی که تا به حال استرالیا را اصلا ندیده اند و تمام اطلاعاتشان بر اساس اخبار اینترنتی است) از شما عزیزان دوستانه تقاضا دارم قبل از اتخاذ هر تصمیمی در زندگی (چه در امور مهاجرت و چه در هر زمینه دیگری) ابتدا خوب فکر کنید و تمام جوانب آن را در نظر بگیرید که خدای نکرده زندگی شما با بحران و مشکل مواجه نگردد. بنده قصد ترساندن شما را ندارم و تنها تاکید بنده اتخاذ تصمیم با چشمانی باز است.