معرفی جاذبه های گردشگری و توریستی ساسکاتون

 ساسکاتون، سریع ترین شهر رو به رشد کشور کانادا است که به خاطر پل های رنگی برنجی زیبایش، آن را پاریس منطقه Prairies (Prairies منطقه ای از کانادای غربی است که شامل استان هایی با دشت ها و چمن زار های وسیع می شود) می نامند و به خاطر وجود فرهنگ و تاریخ غنی به پای پایتخت فرانسه می رسد. اخیراً این شهر استان ساسکاچوان بدون نمایش جذابیت هایش، از نظر جمعیت و محبوبیت رشد قابل توجهی داشته است که همین امر موجب شده تا اغلب ساکنان ساسکاتون از شهر های بزرگ به خانه هایشان باز گردند. در کنار اسامی علامت های خیابانی باقی مانده از محله ریورسدیل (Riversdale) قلب های قرمز کوچک وجود دارد و مسیر های رودخانه، چشم انداز زیبایی از خط افق و محله های عجیب و غریب را به گردشگران و محلی ها ارائه می دهد.

در این شهر کوچک با حس شهر بزرگ، کارهای سرگرم کننده فراوانی برای انجام دادن وجود دارد. در این شهر می توانید به تحسین کلیشه چاپی اثر هنری پیکاسو در موزه مدرن Remai بپردازید یا در خیمه مخروطی سرخ پوستان در پارک موروثی Wanuskewin بخوابید، همین طور می توانید تاریخ غرب کانادا را در موزه توسعه یافته غربی یاد بگیرید و از اجرای گروه های موسیقی بزرگ در فستیوال سالانه جاز لذت ببرید، و در نهایت به تماشای آسمان همیشه آبی در آفتابی ترین استان کانادا بپردازید. در این صفحه لیستی از بهترین جاذبه های گردشگری ساسکاتون به شما ارائه شده تا به راحتی برای سفر تان به این شهر برنامه ریزی نمایید.
 
1.    موزه مدرن رِی-می (Remai)
موزه مدرن Remai که به صورت رِی-می تلفظ می شود، در کنار رودخانه ساسکاچوان جنوبی قرار گرفته و دارای بزرگترین مجموعه کلیشه های چاپی پابلو پیکاسو که شامل مجموعه دائمی با 406 تکه است می شود. نمای این ساختمان به سبک پیشواز (معروف به خطوط افقی) فرانک لوید رایت (Frank Lloyd Wright) با نمای خارجی پوشیده از چوب و شیشه و فضای شبکه ای مسی رنگ ظریف که دمای داخل را متعادل می کند طراحی شده است و در ماه اکتبر سال 2017 افتتاح شد. در داخل این موزه آثاری مانند آتشگاه طولانی به همراه تابلویی که نامش به زبان های بومی سیاه قلم شده و مکعب های آویزان از پنجره های کرکره ای توسط هنرمند Haegue Yang ساخته شده اند. 
علاوه بر کلیشه های پیکاسو که فضای بیش از 11 گالری را به خود اختصاص داده است، این موزه میزبان مجموعه هنری خصوصی فرد مندل (Fred Mendel) از گالری هنری مندل است. اگر شما آرزو دارید که پیکاسوی درون خودتان را کشف کنید، در کارگاه سه ساعته چاپ کلیشه شرکت کنید. در بخشی از این موزه، رستورانی وجود دارد که ویژگی آن آشپزی با مواد اولیه محلی است. در این رستوران فضای نشستن در داخل و بیرون وجود دارد و شما می توانید از غذایتان لذت ببرید.
ساعات بازدید: سه شنبه ها و جمعه ها از ساعت 10 صبح تا 22، چهار شنبه ها، پنج شنبه ها، شنبه ها و یک شنبه ها و ایام تعطیل از ساعت 10 صبح تا 17 می باشد.
هزینه ورودی: 12 دلار برای بزرگسالان، 10 دلار برای افراد بالای 65 سال، محصلین و جوانان، 30 دلار برای خانواده 7 نفره (حداکثر 2 بزرگسال و 5 کودک) و برای کودکان زیر 6 سال رایگان است.
آدرس: 102 Spadina Crescent E, Saskatoon, Saskatchewan
سایت: https://remaimodern.org/
 
 
2.    پارک موروثی Wanuskewin
با یک رانندگی کوتاه تا رودخانه به پارک موروثی Wanuskewin که در سایت میراث جهانی یونسکو ثبت شده است خواهید رسید، این پارک مرکز تاریخی و فرهنگی غیر دولتی است که به درک بهتر مردمان بومی که ساکنین اصلی این منطقه بودند کمک می کند. کلمه Wanuskewin گرفته شده از قبیله کری (Cree) به معنای «به صورت هارمونی با هم زندگی کردن» است.
محوطه های پارک شامل طولانی ترین حفاری های باستان شناسی کشور است یعنی جایی که عتیقه های شش هزار ساله روزانه کشف می شود. از میان یافته های باستان شناسی می توان به «چرخ پزشکی» دایره ای سنگی که توسط سرخپوستان آمریکای شمالی ساخته شده است و برای آن ها اهمیت مذهبی، نجومی، قلمرویی و تقویمی داشته است اشاره کرد، این دایره در شکار گاومیش توسط مردمان بومی مورد استفاده قرار می گرفته است.
مجسمه هایی از یک گله کوچک گاومیش کوهان دار آمریکایی در مقابل ساختمان اصلی پارک جایی که محل برگزاری گالری ها و نمایشگاه های آموزشی و محل به نمایش گذاشتن آثار هنرمندان بومی است، قرار گرفته، این مرکز تور های خاصی مانند آموزش رقص حلقه ای سرخپوستان، کارگاه های آموزشی ساخت خیمه مخروطی شکل سرخپوستان و هنر سنتی را به بازدیدکنندگان ارائه می دهد. بازدیدکنندگان می توانند در زمین های مقدس پارک موروثی Wanuskewin قدم بزنند و یا  حتی یک شب را در خیمه های سرخپوستان بگذرانند. در چند سال گذشته، این پارک تلاش برای معرفی اثر گله کوچک گاومیش ها را برای اولین بار در عصر مدرن دارد.  
ساعات بازدید: از ماه اکتبر تا می از دوشنبه تا جمعه از ساعت 9 تا 16:30 و شنبه ها از ساعت 11 تا 16 و از ماه می تا سپتامبر هفت روز هفته از ساعت 9 تا 16:30 می باشد.
هزینه ورودی: 10 دلار برای بزرگسالان، 9 دلار برای افراد بالای 65 سال و دانشجویان، 6.50 دلار برای کودکان 6 تا 17 سال، 30 دلار برای خانواده و برای کودکان زیر 5 سال رایگان است.
آدرس: RR 4 Penner Road, Saskatoon, Saskatchewan
سایت: http://www.wanuskewin.com/
 
منبع: کنپارس تراول