معرفی ترکیه

تركيه يكی از ‌10 مقصد ارزان گردشگری جهان است و بدليل نرخ مبادله‌ی ارز بين پوند انگليس و لير تركيه ، ارزانترين مقصد گردشگری براي گردشگران انگليسي به شمار مي‌رود، اين در حاليست كه مقصد 34 درصد گردشگران تركيه منطقه گردشگری مديترانه‌ای «آنتاليا» است . تركيه سالانه ميزبان نزديك به ‌40 هزار گردشگر سلامت است و اين امر، درآمدی را حدود ‌150ميليون دلار برای اقتصاد تركيه همراه دارد. گردشگران آمريكايي پس از گردشگران عرب، بيش‌ترين پول را در تركيه خرج مي‌كنند. دولت تركيه قصد دارد تا سال 2023 درآمد اين كشور را از محل صنعت گردشگری به دو برابر افزايش دهد. در شرايطي كه طي دو سال اخير وقوع بهار عربي افزايش چشمگير درآمدهای تركيه از محل صنعت گردشگری را در پي داشته است، دولت اين كشور قصد دارد تا سال 2023 درآمد تركيه از محل صنعت گردشگري را دو برابر كند. در حال حاضر تركيه سالانه حدود 25 ميليارد دلار از محل صنعت گردشگري درآمد دارد و دولت اين كشور قصد دارد اين رقم را به 50 میلیارد دلار در سال 2023 برساند.اين در حاليست كه پيش‌بيني مي‌شود تركيه در سال 2023 با قرار گرفتن در جمع پنج مقصد برتر گردشگری جهان، ميزبان 50 ميليون گردشگر نيز باشد.
اما گردشگران تركيه که از كشورهای عربي حوزه خليج‌فارس آلمان، روسيه، انگليس و ايران بوده و مابقي نيز از كشورهاي بلغارستان، هلند، گرجستان، فرانسه، سوريه و ايتاليا به این کشور سفر می کنند ، مایلند از دیدنی های ترکیه ، لذت ببرند . دیدنیهای کشور ترکیه برای رده های سنی و سلایق گوناگون جذاب است . برخی که به تاریخ علاقمندند به جاهای دیدنی ترکیه که جنبه تاریخی دارند سر میزنند ، موزه های ترکیه میزبان شمار زیادی از گردشگران است . اما سالانه فستیوالهای ترکیه نیز نقش بسزایی در توریسم پذیری ترکیه دارد .
بازدید از اماکن دیدنی ترکیه با کمترین هزینه ها میسر است و تعداد مکانهای دیدنی ترکیه که می توانید ببینید، بستگی دارد که به کدام شهر ترکیه سفر کنید . تقریبا می توان گفت دیدنی های استانبول بیش از سایر شهرهای ترکیه است اما دیدنی های آنتالیا نیز شما را محسور خواهد کرد . اگر تور ترکیه  را تنها به مقصد یک شهر انتخاب نموده اید ، می توانید از این شهر به به شهرهای اطراف سفر کنید و از مکانهای دیدنی ترکیه ، دیدن کنید .
در سفر ترکیه دیدنی های آلانیا ، دیدنی های کوش آداسی ، دیدنی های آنکارا و دیدنی های ازمیر توجه شما را به خود جلب خواهد کرد ، برای بازدید از این اماکن وقتی اختصاص دهید .