پاتایا و جاذبه های گردشگری

پاتايا ( Pattaya ) يکي از شهرهاي ساحلي کشور تايلند است که در ساحل شرقي خليج تايلند واقع شده است. پاتايا در 165 کيلومتري جنوب شرقي بانکوک قرار دارد و با اتوبوس در حدود 2 ساعت و نيم طول مي کشد.

پاتايا داراي آب و هواي مرطوب و خشک است که به 3 فصل تقسيم مي شود:

فصل گرم و خشک از نوامبر تا فوريه با رطوبت 50% و درجه حرارت 20-30 درجه سانتيگراد و رگبارهاي کوتاه. بهترين زمان براي سفر و لذت بردن از آب و هوا.

فصل گرم و مرطوب از مارس تا مي با رطوبت 75% و درجه حرارت 30-40 درجه سانتيگراد و بارندگي هاي گهگاه.

فصل گرم و باراني از ژوئن تا اکتبر با رطوبت 90% و درجه حرارت 25-35 درجه سانتيگراد و بارندگي هاي شديد و طولاني.

پاتايا يکي از مقاصد اصلي گردشگران تايلند است و هر سالانه بيش از پنج ميليون توريست را جذب مي کند. تفريحاتي همچون شنا، جت اسکي، موج سواري، اسکي روي آب، قايق سواري و غواصي در سواحل پاتايا امکانپذير است.
در زير به برخي از جاذبه هاي گردشگري و مکان هاي ديدني و توريستي پاتايا اشاره مي کنيم:

پارک سنگ هاي چند ميليون ساله و مزرعه کروکوديل ها
پارک سنگ هاي چند ميليون ساله و مزرعه کروکوديل ها ( Million Years Stone Park & Crocodile Farm ) در 9 کيلومتري شهر پاتايا قراردارد و در آن گياهان زيبا، درختان و صخره هاي عظيم الجثه با قدمت چند صد سال و چند ميليون سال وجود دارند. در قسمتي از اين پارک، مزرعه کروکوديل ها وجود دارد که بيش از 1000 کروکوديل را در خود جاي داده است. حيوانات ديگري هم از جمله فيل ها، گربه ماهي هاي غول پيکر،مارماهي هايي از آمازون، گونه هايي از اسب ها و خرس هاي کمياب، شير، ببر، شتر و آهو در اين پارک وجود دارند. هر روزه نمايشي جذاب و هيجان انگيز از کروکوديل ها نيز اجرا مي شود. تور تايلند