برنامه ریزی برای مهاجرت به استرالیا

که شامل ? بعد مهم مي‌باشد
· برنامه‌ريزي مالي
· برنامه ريزي زماني‌
· برنامه‌ريزي براي تقويت زبان
· برنامه‌ريزي مالي
شايد يکي‌ از مهمترين مسائلي‌ که شما بايد مّد نظر داشته باشيد اين است که آيا از لحاظ مالي توان مهاجرت داريد يا خير. بنده خيلي‌ مختصر مفيد هزينه هايي را که شما حتما بايد در برنامه ريزي ماليتان قيد کنيد را در زير آورده ام.

هزينه هاي اداره مهاجرت به استراليا: ????
هزينه هاي برسي‌ مدارک: بسته به حرفه شما ??? تا ???? دلار که ما اينجا ??? دلار را در نظر ميگيريم
هزينه هاي وکيل (در صورتيکه مي‌خواهيد از وکيل استفاده کنيد): ???? تا ???? دلار
هزينه هاي بليت هواپيما: به ازا هر نفر يک طرفه ???? دلار
هزينه ? ماه اول زندگي ‌: تقريبا 5000 دلار به ازا هر نفر
خودتان حساب کنيد با شرايط شما هزينه هاي شما چقدر خواهد بود. شما قابل از اينکه هر گونه اقدامي انجام دهيد مطمئن شويد اين مبلغ را در يک حساب پس انداز موجود داريد.

اشتباهي‌ که بسياري از افراد ميکنند اين است که قبل از اينکه برنامه ريزي مالي انجام دهند با عجله و شتاب شروع مي کنند و بعدا در وسط راه دچار مشکل مي شوند. شما حتما بايد از موجود بودن مبالغ مورد نياز اطمينان داشته باشيد.

· برنامه‌ريزي زماني (زمانبندي)
دومين برنامه‌ريزي مربوط به زمان بندي پروسه مهاجرت است. متاسفانه بسياري از افراد به راحتي‌ خام برخي از مشاورين و وکلاي مهاجرت سودجو مي شوند (که بعضا هم مشاورين بنام هستند) و مثلا به آنها گفته مي شود خيالتان راحت چون ما در اداره مهاجرت يا در انجام مهندسين استراليا يا مثلا در TRA آشنا داريم پرونده شما را جلو مي اندازيم.

متاسفانه مردم اين آب و خاک هميشه از ميانبر خوششان آمده و به اندازه کافي به چگونگي انجام شدن کار و واقعي بودن ادعاهاي مختلف توجه ندارند.

در شرايط فعلي براي ايراني ها ‌ ??% ويزاهاي دائم حدود ? سال طول مي کشد. بله شايد شما هم شخصي‌ را بشناسيد که ?? ماهه ويزا گرفته است ولي‌ شما حداقل ? سال زمان را لحاظ کنيد و بر اساس آن برنامه ريزي کنيد تا اگر بعد از 18 ماه نيز هيچ اتفاقي‌ نيفتاد (که معمولا نمي افتد) زندگي‌ شما با بحران مواجه نشود.

مخصوصا اگر شما فرزنداني داريد که به مدرسه مي روند ? سال را از ابتداي سال تحصيلي بعدي‌ در نظر بگيريد.

تازه ? سال با اين فرض است که شما نمره IELTS مورد نياز را آماده داشته باشيد وگرنه بايد مدت زمان لازم براي کسب نمره IELTS را نيز به اين زمان بيفزاييد.

· برنامه ريزي براي زبان

احتمالا دلتان نمي خواهد اين بخش را بخوانيد ولي بنده هرچقدر در مورد داشتن زبان قوي بگويم باز هم کم است. بسياري از افراد گول امتحان آيلتس را مي خورند. داشتن IELTS 6کمترين حد زبان است. اگر شما IELTS 6داشته باشيد يعني‌ زبان شما به زور قابل قبول است اما زياد هم جالب نيست. در مکالمه مشکل خواهيد داشت. نوشتنتان همراه با مشکل و غلط املاييست. اگر شک داريد به پشت کارنامهIELTS خود نگاهي‌ بيندازيد.

همانطور که اشاره شد شما اين قضيه را هنگامي متوجه خواهيد شد که براي پيدا کردن کار ?? جا مي‌رويد براي مصاحبه و علي‌رغم اينکه در کارتان حرفه‌اي هستيد چون نمي توانيد به قول خودمان به يارو حالي‌ کنيد و نمي توانيد خوب ارتباط برقرا کنيد کار را به شما نميدهند. IELTS 6 يعني‌ زبان شما ضعيف هست. باور کنيد.

لذا شما حتما بايد ابتدا برنامه‌ريزي منظمي را براي گرفتن نمره ? در امتحان IELTS که بتوانيد پروسه‌اي مهاجرت را شروع کنيد و سپس تقويت زبان خود (در حد بسيار عالي‌ - مثلا حداقل نمره ? در IELTS) در طول مدت انتظار براي اخذ ويزا انجام دهيد.

مد نظر داشته باشيد که يک سري از مشاغل (مانند پزشکان، متخصصين و پرستاران) از ابتداي کار بايد IELTS 7 داشته باشند.

معمولا اگر شما روزي حداقل ? ساعت تمرين داشته باشيد و يک استاد خيلي‌ خوب زبان شما را هدايت کند ? سال طول خواهد کشيد تا شما نمره ? در امتحان IELTS بگيريد. اين زمان اگر پايه شما قويتر باشد مي تواند ? ماه هم باشد. در ضمن گول پايه قوي خود را نخوريد. چند تن از موکلين بنده علي رغم اينکه زبان تدريس مي کردند مجبور شدند چندين بار امتحان IELTS بدهند تا نمره لازم را کسب کنند.

از جمله اشتباهاتي که بسياري از افراد انجام ميدهند اين است که به محض اينکه نمره لازم را در امتحان ILETS ميگيرند نفس راحتي‌ کشيده و زبان را کاملا رها مي کنند. غافل از اينکه زبان بسيار فرار است. معمولا هم بر خلاف قول يک ساله مشاور محترم پروسه‌اي گرفتن ويزا (اگر همه کارها را به موقع و منظم انجام دهيد) ? سال طول مي‌کشد و در اين مدت شما اگر به صورت منظم براي تقويت زبانتان برنامه ريزي انجام نداده باشيد بعد از آمدن به استراليا دچار مشکل خواهيد شد.

در ضمن اگر به شما گفتند که بدون مدرک آيلتس پرونده شما را به DIAC ميفرستيم و شما ? ماه بعد مدرک IELTS خود را بياوريد بدانيد‌ که بزرگترين ظلم را در حق شما انجام داده اند. چون حتا اگر به شما اصطلاحا File Number هم بدهند هيچ گونه اعتباري ندارد. لازم به ذکر است گرفتن File Number تنها ? شرط دارد:

?- تکميل کردن فرم مربوطه و امضا آن
?- پرداخت هزينه مربوطه.
هنگامي که شما اين ? کار را انجام دهيد حتا اگر تمام مدارک شما هم ناقص باشد به شما يک File Number ميدهند ولي‌ بعد از ? سال نامه‌اي دريافت خواهيد کرد که به علت عدم ارائه نمره IELTS مورد نياز که جزو قانون مي‌باشد پرونده شما اصطلاحا Refuse گرديده و پول شما هم در جيب حضرت DIAC رفته و غير قابل بازگشت است. براي اينکه بهتر اين قضيه‌ را متوجه شويد فرض کنيد يک نامه وارد دبير خانه يک اداره ميشود. اين نامه حتما شماره نامه خواهد خورد اما شايد اصلا مطالب نامه مربوط به يک اداره ديگر باشد. لذا شما به File Number به چشم يک شماره نامه بنگريد و نه بيش.

تنها تفاوت اين است که در دبيرخانه اگر نامه غير مربوط باشد نامه را معمولا همان زمان بررسي کرده و برميگردانند ولي‌ DIAC پول شما را باز نخواهد گردند.