مجسمه یادبود مدیا در باتومی

مجسمه يادبود مديا سمبلي است از شاهزاده اي از اساطير يوناني که در شهر باتومي در کشور گرجستان واقع شده است شايان ذکر است نمايشنامه مديا ( که فيلمي نيز بر اساس آن ساخته شده است ) از نخستين نمايشنامه هاي به جا مانده در تاريخ محسوب مي شود . تور گرجستان
مديا نام زني در اسطوره‌ها و داستان‌هاي يوناني است که از اهالي منطقه کولخيس در گرجستان بود. زماني که ياسون براي يافتن «پشم زرين» به کولخيس آمد. مديا عاشق او شد و ياسون را در انجام شرط‌ هاي سخت پدر و سرانجام ربودن پشم زرين ياري داد. آن‌ها با هم گريختند و ازدواج کردند. بعدها ياسون او را رها کرد تا با گلاوکه، دختر کرئون ازدواج کند مديا از شدت حسادت و خشم ، گلاوکه و کرئون و فرزندان خود را کشت.

موزه ي هنر آجارا
يکي از موزه هاي خيلي جذاب البته براي اهل هنر در گرجستان است . مجموعه‌هاي اين موزه، هنر گرجي را در بر مي‌گيرد که شامل نقاشي‌هاي پيروسماني، و النا آخولدياني و همين‌طور نقاشي‌هاي اروپايي و روسي در سده‌‌هاي نوزدهم و بيستم ميلادي است.

موزه ي فن آوري نوبل
اين موزه شما را به سال‌هاي اوج باتومي، اواخر قرن نوزده و اوايل قرن بيستم که تجارت بين‌المللي نفت در اين بندر رواج داشت و باتومي با سرمايه‌گذاري نوبل و روتسچايلدز در آن پيشتاز بود ، مي‌برد.

منبع: دلتابان