هزینه های زندگی در استرالیا

لطفا توجه داشته باشيد که هزينه هاي زير تنها و تنها جنبه يک اطلاع رساني بسيار کلي دارند. برنامه ريزي زندگي آينده خود در استراليا را بر اساس اين هزينه ها و بسياري از اطلاعات موجود در اينترنت پايه گذاري ننماييد. در مورد دخل و خرج خود به عنوان يک مهاجر تازه وارد در استراليا حتما و حتما با ما مشورت نماييد. ما تمامي متقاضيان خود را پس از اينکه اجازه ورود به استراليا را کسب مي نمايند تحت يکسري آموزشها و جلسات قرار مي دهيم که يکي از موضوعات مهم اين جلسات در مورد اين مي باشد که هر فرد يا خانواده بسته به شرايط فعلي که در ايران دارد و شرايطي که براي زندگي در استراليا براي خود در نظر گرفته است براي چه ميزان هزينه زندگي در استراليا بايد خود را آماده نمايد.

بطور کلي هزينه زندگي در استراليا در شهرهاي مختلف متفاوت است. بعنوان مثال سيدني داراي بالاترين هزينه هاي زندگي و آدلايد داراي کمترين مي باشد. بطور کلي مي توانيم هزينه هاي زندگي در استراليا را بصورت زير دسته بندي کنيم:

1- هزينه اجاره خانه اجاره خانه در استراليا بصورت هفته اي پرداخت مي شود. خانه ها در استراليا شامل يونيت يا آپارتمان و ويلا / هاوس مي باشد. اجاره خانه به عوامل مختلفي همچون موقعيت واحد در شهر? تعداد خواب و نوع واحد بستگي دارد. بطور کلي خانه ها يا بصورت استوديو (بدون اتاق خواب) هستند که اجاره پايين تري دارد و يا داراي يک يا بيشتر اتاق خواب مي باشند. همچنين برخي از خانه هاي با تعداد اتاق خواب زياد بصورت اشتراکي اجاره داده مي شوند در اينصورت فرد مي تواند از يک اتاق خواب به همراه بقيه امکانات آن خانه بصورت اشتراکي استفاده کند. اين مدل اشتراکي بيشتر براي دانشجويان که نمي خواهند هزينه زيادي داشته باشند. بطور متوسط شما مي توانيد خانه مورد نظر خود را با 190 دلار تا 340 دلار در هفته اجاره نماييد. همانطور که گفته شد رقم اجاره بستگي به شرايط و موقعيت خانه دارد.

2- هزينه خوراک : بطور متوسط هزينه غذايي در يک هفته براي يک زوج بين 80 تا 120 دلار مي باشد. در استراليا فروشگاههاي زنجيره اي بسيار است و شما مي توانيد از اجناس مورد نياز خود را از آنجا تهيه کنيد. برخي از اين فروشگاههاي عبارتست از Woolworth و Coles